OGŁOSZONO PRZETARG NA PROJEKT NOWEGO ODCINKA TRASY TRAMWAJOWEJ
Spółka PIM ogłosiła przetarg nieograniczony na zaprojektowanie odcinka nowej trasy tramwajowej od Ronda Żegrze do pętli „Falista”, wraz z rozbudową układu drogowego od ronda do ul. Obodrzyckiej. Prace projektowane powinny zakończyć się pod koniec 2017 r.
Budowa tej linii tramwajowej to oczywiście projekt nieporównywalny z trasą na Naramowice. To raczej gospodarskie spojrzenie i wykorzystanie istniejącego potencjału – powiedział Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.
Trasa tramwajowa na ul. Unii Lubelskiej liczyć będzie około 650 metrów, a sama pętla tramwajowa będzie przystosowana do przesiadek „drzwi w drzwi”, z autobusu na tramwaj. Założenia do przetargu były konsultowane z lokalnymi radami osiedli.
źródło: Poznańskie Inwestycje Miejskie
Budowa tej trasy razem z pętlą tramwajową została zapisana w "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania" oraz "Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Poznania na lata 2014 - 2025".
Ryszard Zaczyński, przewodniczący Rady Osiedla Starołęka – Marlewo – Minikowo uzupełnił wiedzę w kwestii torowiska do Falistej. – Z naszego punktu widzenia istotne jest, że ponad dwa i pół tysiąca mieszkańców osiedla Enklawa i całkiem sporej, a mimo wszystko „Małej Starołęki” będzie mogło korzystać ze sprawnej i wydajnej komunikacji miejskiej. Buduję się kolejne bloki przy ulicy Śliskiej, komunikacja jest więc niezbędna – zaznaczał w rozmowie z nami osiedlowy radny.
Nowa linia tramwajowa, po pierwsze, jest korzystna dla mieszkańców tej części miasta, a po drugie, pozwoli na spore oszczędności. Samo skrócenie trasy linii nr 5 o odcinek, na którym obłożenie pasażerów jest i tak niewielkie, pozwoli na zmniejszenie kosztów o ok. 675 tys. zł rocznie. Kolejne oszczędności przyniesie reorganizacja układu pozostałych linii tramwajowych, kursujących na Starołękę.