ŁATWIEJSZY DOJAZD NA NARAMOWICE?
Miasto wprowadza usprawnienia komunikacyjne, które mają ułatwić życie mieszkańcom zakorkowanych Naramowic. Będą oni mieli do dyspozycji więcej linii autobusowych, do centrum dojadą też rowerem miejskim.
Już od 1 sierpnia (poniedziałek) kursują autobusy linii nr 47, która w okresie wakacyjnym była zwykle zawieszona. Autobusy jeżdżą według podstawowego rozkładu jazdy, czyli: w dni robocze w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Kursy na linii 47 odbywają się co 15 minut, na trasie: Boranta/ Park Naukowo-Technologiczny - Boranta - Naramowicka - Szelągowska - Garbary - Estkowskiego – Chwaliszewo.
- Naramowice spędzają sen z powiek władzom miasta. To dlatego zdecydowaliśmy się podjąć szereg działań doraźnych, które mają pomóc w funkcjonowaniu mieszkańcom tej części miasta - tłumaczy Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. Wśród planowanych przedsięwzięć są zwiększenie liczby linii autobusowych, racjonalizacja usytuowania stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego oraz usprawnienia drogowe.
Do przystanku PST mieszkańcy Naramowic będą mogli również dotrzeć rowerem. Niekoniecznie swoim. Na wniosek Rady Osiedla Naramowice swoje usytuowanie zmienią najrzadziej wykorzystywane stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego. Staną przy ul. Łużyckiej, w pobliżu przystanku autobusowego Łokietka I, przy skrzyżowaniu Naramowickiej i Boranta, w pobliżu szkoły oraz w rejonie przystanku PST Kurpińskiego. Nieznacznie zmienią swą lokalizację stacje i zwiększą liczbę stojaków stacje UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa oraz UAM Pływalnia.
Oprócz połączenia z PST, miasto chce też ułatwić rowerzystom dojazd do centrum poprzez uzupełnienie brakującego ciągu rowerowego między ulicami Abrahama i Murawą. Pewną ulgę powinni odczuć też kierowcy. W rozładowaniu tworzących się na Naramowickiej korków ma pomóc planowane wydłużenie pasa do lewoskrętu na skrzyżowaniu z ul. Lechicką. Aktualnie Miasto analizuje możliwości w zakresie wprowadzenia takiego rozwiązania.
- Dłuższy pas ruchu sprawi, że pojazdy samochodowe kierujące się w ulicę Lechicką nie powinny już blokować pojazdów poruszających się na wprost, w kierunku centrum miasta – tłumaczy Radosław Ciesielski, zastępca dyrektora ZDM.
Niezależnie od proponowanych doraźnych działań prowadzone są intensywne prace w zakresie przygotowania dokumentacji, niezbędnej do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, dla etapu pierwszego, tj. od pętli tramwajowej Wilczak do Naramowic. Do końca 2016 roku do Centrum Unijnych Projektów Transportowych złożony zostanie wniosek o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Ponadto do konkursowego naboru wniosków do Działania 4.2 „Zwiększenie dostępności transportowej w ośrodkach miejskich leżących poza siecią TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego” POIiŚ 2014-2020 złożony został wniosek o dofinansowanie ze środków UE projektu „Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu”, obejmującego swoim zakresem m.in. przebudowę obecnego skrzyżowania ulic Naramowickiej i Lechickiej do układu dwupoziomowego węzła drogowego. Przy założeniu uzyskania dofinansowania na ten cel możliwa będzie realizacja zakresu rzeczowego tego przedsięwzięcia.