W CZASIE REMONTU BĘDZIE KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA
Koleje Wielkopolskie wraz z Urzędem Marszałkowskim przedstawiły informacje dotyczące funkcjonowania samorządowego przewoźnika podczas planowanej od połowy tego roku modernizacji trasy kolejowej ze Swarzędza do Sochaczewa, na jej wielkopolskim odcinku.
Szeroki zakres prac prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., narodowego zarządcę sieci linii, finansowany będzie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę”. Polska uzyskała środki w wysokości 2,6 mld zł. Muszą być one wykorzystane do 2020 roku. PLK podjęły decyzję o dwutorowych zamknięciach tej linii kolejowej o znaczeniu międzynarodowym i jednego z najważniejszych szlaków w województwie. Pociągi dalekobieżne pojadą objazdami. Inaczej będzie miała się sprawa z pociągami regionalnymi.
„Będziemy organizowali autobusową komunikację zastępczą, aby uniknąć sytuacji, gdzie w wyniku prowadzenia tej ważnej i potrzebnej inwestycji mieszkańcy Wielkopolski będą mięli utrudniony dojazd do pracy i szkoły, czy w ogóle możliwość przemieszania się na tym obszarze. Prace w tym zakresie trwają i są mocno zaawansowane. Właściwie jesteśmy gotowi do uruchomienia w każdej chwili autobusowej komunikacji zastępczej” – mówił Wicemarszałek Wojciech Jankowiak.
Wicemarszałek podkreślił, że obecnie kolejowy transport regionalny na tej linii wykonują Koleje Wielkopolskie. Spółka uruchamia 23 pary pociągów na dobę, przewożąc w tym czasie ponad 7 tys. pasażerów. Dla tej liczby podróżnych zostanie zabezpieczony transport podczas prac prowadzonych przez PLK. Przejazdy będą odbywały się na podstawie biletu kolejowego. Wicemarszałek podkreślił, że w związku ze zmniejszonymi działaniami przewozowymi Kolei Wielkopolskich, nie przewiduje się cięć w zatrudnieniu.