REMONT TRASY WARSZAWA-POZNAŃ: ZAPŁACIMY WIĘCEJ ZA BILET
Modernizacja trasy Warszawa – Poznań rozpocznie się za niecaly miesiąc - 11 czerwca. Pociągi będą jeździły objazdami przez Inowrocław i Gniezno. A my zapłacimy za to więcej.
O cenach przejazdu napisał portal rynek-kolejowy.pl - (...) Niepokojąca jest również cena za tę usługę. O ile w wypadku pociągów ekspresowych nie zmieni się ona ze względu na ściśle określone ceny przejazdu, dyktowane popytem na odpowiednich kursach, to w wypadku pociągów TLK cena za wydłużony i trwający znacznie dłużej kurs… wzrośnie.
Jak poinformowała portal poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity – Do dyspozycji pasażerów będzie sześć połączeń kategorii Express InterCity (EIC), pięć TLK (w tym o 14:19 i 19:00 z Warszawy) oraz jedno InterCity (IC). Ponadto zostanie uruchomiony skład relacji Warszawa – Konin. Będzie on skomunikowany z autobusem kursującym ze Słupcy. W zależności od pociągu czas przejazdu, między Warszawą a Poznaniem, wydłuży się od czterdziestu minut do ponad godziny.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, zdając sobie sprawę, że remont utrudni życie mieszkańcom naszego województwa korzystającym z pociągów Kolei Wielkopolskich, postanowił wprowadzić autobusową komunikację zastępczą. - Będziemy organizowali autobusową komunikację zastępczą, aby uniknąć sytuacji, gdzie w wyniku prowadzenia tej ważnej i potrzebnej inwestycji mieszkańcy Wielkopolski będą mięli utrudniony dojazd do pracy i szkoły, czy w ogóle możliwość przemieszania się na tym obszarze. Prace w tym zakresie trwają i są mocno zaawansowane. Właściwie jesteśmy gotowi do uruchomienia w każdej chwili autobusowej komunikacji zastępczej – tłumaczy wicemarszałek Wojciech Jankowiak.
Rozpoczęcie prac przewidziano na 11 czerwca, a ich zakończenie za dwa lata.