WKRÓTCE PRZEBUDOWA KLUCZOWEGO MOSTU W MIEŚCIE
Coraz bliżej rozbiórki, a następnie budowy na nowo mostu Bolesława Chrobrego. Wcześniej jednak przeprowadzone zostaną niezbędne prace przygotowawcze. Zgodnie z zapowiedziami, inwestycja będzie podzielona na etapy, co pozwoli na zachowanie ciągłości przejazdu przez Wartę w tym miejscu. Wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji publicznej, po raz pierwszy będzie też wykorzystany nowy łuk torowy przy Okrąglaku. W środę odbyło się spotkanie z radami osiedli sąsiadujących z przyszłą inwestycją.
Na czas przebudowy wyłączone z ruchu zostanie torowisko na moście Chrobrego. Ze względu na lokalizację torów i sieci trakcyjnej nie ma możliwości zachowania ruchu tramwajowego na moście w trakcie prac. Wynika to z jego budowy – technicznie most Chrobrego to dwa obiekty, infrastruktura tramwajowa mieści się zarówno na części południowej, jak i północnej. W ramach inwestycji powstanie osobny obiekt dla torowiska tramwajowego.
Głównym założeniem czasowej organizacji ruchu, obowiązującej na moście, jest najpierw przeniesienie całego ruchu dwukierunkowego na jezdnię południową. W tym czasie rozebrany i wybudowany na nowo zostanie obiekt północny, który jest w gorszym stanie technicznym. Północna część jezdni wyłączona będzie na odcinku od mostu Mieszka I do obszaru między mostem Chrobrego a rejonem ul. Szyperskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli nadal korzystać z południowej części mostu, muszą jednak liczyć się z wyłączeniem z ruchu Wartostrady bezpośrednio pod mostem (między Starym Portem a Chwaliszewem).
Po oddaniu do użytku północnego mostu sytuacja odwróci się i analogicznie przejazd możliwy będzie nowo wybudowaną częścią. Takie rozwiązanie pozwoli zachować przejezdność na moście, przy czym należy pamiętać, że do dyspozycji kierowców będzie po jednym pasie w każdym kierunku (a nie tak jak obecnie – po dwa). Konstrukcja, po której pojadą tramwaje, będzie powstawać równolegle z częścią południową.
źródło: PIM
Przeczytaj poprzedni artykuł!
STRAŻ GRANICZNA ZACHĘCA DO REKRUTACJI
