DEBIUT NOWEGO TRAMWAJU
NGT6D produkcji Duewag/Siemens został dopuszczony do ruchu i przewozu pasażerów. Oznacza to, że pierwszy tramwaj może wyjechać do obsługi linii komunikacyjnych. Już wkrótce poznaniacy i poznanianki będą mogli osobiście przekonać się, jak się nim podróżuje.Debiut pojazdu odbędzie się podczas parady z okazji 145-lecia komunikacji miejskiej.
MPK Poznań podpisało z przewoźnikiem z Bonn umowę na dostawę maksymalnie 24 takich, wyprodukowanych w 1994 roku, tramwajów. Dzięki nim, oraz zakupom fabrycznie nowych wagonów, transport publiczny w Poznaniu będzie bardziej dostępny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Jednocześnie, ze względu na to, że tramwaje są dwukierunkowe, przewoźnik będzie miał większe możliwości w zakresie zarządzania taborem, a także uniknie kosztów, które musiałby ponieść na naprawy główne, gdyby trzeba było zachować w ruchu liniowym wagony 105Na.
- Miasto Poznań od wielu lat konsekwentnie inwestuje w transport publiczny. Dbając o jak najwyższą jakość i niezawodność komunikacji miejskiej buduje i modernizuje trasy tramwajowe, infrastrukturę przystankową, system informacji pasażerskiej. Wspólnie z gminami rozwija transport aglomeracyjny. Istotnym elementem prowadzonych działań są także inwestycje w tabor. Dziś, dzięki działaniom podjętym przez miejskiego przewoźnika, jesteśmy świadkami znacznego odmłodzenia floty tramwajowej: mocno zaawansowane są dostawy fabrycznie nowych dwukierunkowych wagonów z Modertransu, prowadzony jest przetarg na zakup kolejnych nowych wagonów, tym razem jednokierunkowych. Debiutuje też wagon z Bonn. Zakończenie tego, trwającego już, procesu oznacza wycofanie z ruchu liniowego najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych i wysokopodłogowych tramwajów z lat 60. i 70. ubiegłego wieku - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Więcej na poznan.pl
Przeczytaj poprzedni artykuł!
ZATRZYMANY W ZWIĄZKU Z ZARZUTEM ZLECENIA MORDERSTWA
