ROWELOVE RATAJE – NA JAKIM ETAPIE SĄ PRACE?
Na ostatnim posiedzeniu Doraźnej Komisji ds. Powstania Rataje- Parku w Poznaniu omawiano m.in. inwestycję RowerLOVE Rataje, czyli traktu pieszo-rowerowego łączącego Rataje Park z Maltą i Wartą oraz ulicą Jana Pawła II. Inwestycja jest finansowana w ramach PBO z roku 2013. Zadania zostały podzielone na kilka etapów. Jednym z nich jest "A", z którym Miasto ma poważne problemy.
Celem projektu jest wybudowanie ciągów inwestycyjnych na tereny rekreacyjne. Zadania zostały podzielone na kilka etapów. Jednym z nich jest „A”, z którym Miasto ma poważne problemy. - Z uwagi na brak możliwości uzyskania prawa do dysponowania gruntem na cele budowlane (całość etapu przebiega po gruntach o nieuregulowanym stanie prawnym, obszar pomiędzy ulicą Obrzyca i Na Skarpie na osiedlu Piastowskim), decyzją Zarządu Dróg Miejskich zaniechano prowadzenia prac projektowych, jak i realizacji etapu A – wyjaśnia przedstawicielka Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Obecnie w tej sprawie toczy się postępowanie sądowe.
Kolejne etapy
Odcinek „G” na terenie Parku Rataje od ul. Piłsudzkiego w kierunku kościoła na os. Bohaterów II Wojny Światowej realizowany jest na bazie dokumentacji projektowej wykonanej na zlecenie Zarządu Zieleni Miejskiej. - Budowa ciągu komunikacyjnego wraz z oświetleniem rozpoczęła się w listopadzie 2014 roku, roboty budowlane zakończono w lutym 2015 roku. Przekazanie do użytkowania nastąpiło w kwietniu zeszłego roku – przypomina PIM.
Etap „K” obejmujący odcinek wzdłuż ul. Inflanckiej od posesji nr 45 do włączenia w istniejącą drogę rowerową przy posesji nr 14, realizowany jest od kwietnia ubiegłego roku. Odbiór końcowy i przekazanie do użytkowania ma nastąpić w czerwcu bieżącego roku. Szczegółowy harmonogram zakłada jednak wcześniejsze zakończenie robót o ponad miesiąc.
Realizowany jest również etap „E, F” na terenie Parku Rataje po dawnym śladzie ul. Chyżańskiej w kierunku os. Polan. Tam został wyłoniony wykonawca robót budowlanych dla ciągów komunikacyjnych wraz z oświetleniem i małą architekturą. Zakończenie tej części inwestycji jest planowane na przełomie kwietnia i maja. Z kolei prace nad odcinkiem przebiegającym wzdłuż trasy tramwajowej „GTR od Kórnickiej do Piaśnickiej będą odbywać się w trakcie realizacji zadania remontu trasy tramwajowej GTR.
Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż Zamenhofa
Przewodniczący Doraźnej Komisji ds. powstania Rataje-Parku w Poznaniu Adam Pawlik zauważa, iż fragment przylegający do budowanego wiaduktu trasy Katowickiej będzie wykonywany w ramach Estakaty Katowickiej. Potwierdza to PIM.
Zainteresowanie na sali wzbudził także odcinek od osiedla Piastowskiego do Zamenhofa. - Czy na tym etapie jest gwarancja, że pojawi się ścieżk rowerowo-piesza? - padło pytanie. Zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski przekonuje, iż w planie przestrzennym dla tego ciągu komunikacyjnego zostało to wskazane. - Można to sprawdzić, ale nie sądzę, aby coś przeszkadzało w realizacji tej budowy – podaje.
Dalsze dyskusje w tym temacie nastąpią już za dwa tygodnie. Wówczas zostanie zwołane posiedzenie Doraźnej Komisji ds. powstania Rataje-Parku w Poznaniu, na którym radni poruszą kwestię ciągu pieszo-rowerowego do ulicy Zamenhofa.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
1050 ROCZNICA CHRZTU POLSKI. CO WYDARZY SIĘ W POZNANIU?
