K. STRZELECKA: „CENTRA MIAST POWINNY BYĆ WOLNĄ, OTWARTĄ PRZESTRZENIĄ, A NIE PRZESTRZENIĄ GRODZONĄ”
Wielokrotnie na posiedzeniach różnych komisji rady miasta można było usłyszeć, iż Poznań ma problem z barierkami. Z jednej strony pojawiają się głosy, że są szpecącym elementem naszego miasta, z drugiej zaś słychać argumenty donoszące, że ich brak mógłby narazić mieszkańców na niebezpieczeństwo.
Radna Klaudia Strzelecka (PiS) w jednej ze swoich interpelacji apeluje o usunięcie barierek wzdłuż ulicy Podgórnej i Zielonej na wysokości Kupca oraz Parku im. Chopina. - Na tym odcinku ulicy porusza się tylko tramwaj, więc nie powoduje to wielkiego zagrożenia wypadkami. Centra miast powinny być wolną, otwartą przestrzenią, a nie przestrzenią grodzoną – argumentuje. - Takie rozwiązania zastosowano w centrum Katowic, dzięki czemu zupełnie zmienił się krajobraz tego miejsca i jest teraz swoistą wizytówką – uważa Strzelecka.
Bezpieczeństwo poprzez oddzielenie pieszych od torów tramwajowych?
W podobnej sprawie pisał niedawno radny Tomasz Wierzbicki (PdM). - W wielu miastach Polski odbywa się swobodny ruch pieszych po ulicach, po których kursują tylko tramwaje, między innymi rynek w Katowicach, ul. Wolności w Chorzowie, ul. Szewska we Wrocławiu czy ostatnio ul. Chrobrego w Gorzowie Wlkp. Wierzę, że także i w naszym mieście jest możliwość wprowadzenia takiego ułatwienia – przekonywał przy okazji planowanego zamknięcia dla ruchu samochodowego ul. 27 Grudnia (pomiędzy ul. Kantaka a ul. Mielżyńskiego). Radny twierdzi, iż dzięki usunięciu słupków z łańcuchami lub przynajmniej samych łańcuchów umieszczonych wzdłuż krawężników na tym odcinku, możliwe byłoby przechodzenie pieszych w dowolnym miejscu. - Byłoby to szczególnie przydatne w rejonie dawnego placu Gwarnego – podkreśla Wierzbicki.
W odpowiedzi zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski nadmienił, iż aktualnie Miejski Inżynier Ruchu opiniuje projekt zmiany organizacji ruchu dla strefy Tempo 30, który obejmuje między innymi ul. 27 Grudnia. - W opinii do projektu Zarząd Dróg Miejskich zgłosił uwagę o likwidacji barierek łańcuchowych znajdujących się przy Okrąglaku. Likwidacja w innych miejscach, na wskazanym przez pana radnego odcinku ulicy, jest nieuzasadniona, gdyż zwiększają one bezpieczeństwo poprzez oddzielenie pieszych (w tym dzieci) od torów tramwajowych – tłumaczył prezydent Wudarski.
Petycja ws. likwidacji barierek oraz budowy chodnika przy przystanku PST Słowiańska
Z barierkami w mieście walczą także Stowarzyszenia: „Projekt Poznań” oraz „Studenci dla Rzeczypospolitej” oddział Poznań. Zbierają oni podpisy pod petycją w sprawie likwidacji barierek oraz budowy chodnika przy przystanku PST Słowiańska. Konkretnie dotyczy ona odcinka łączącego schody przy markecie Biedronka z przystankiem PST Słowiańska. Obecnie nie ma tam chodnika, a przejście uniemożliwiają wspomniane wcześniej barierki.
Z petycją można zapoznać się na stronie wydarzenia: petycja ws. likwidacji barierek oraz budowy chodnika przy Przystanku PST Słowiańska.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
POLACY Z MARIUPOLA JUŻ W CZERWCU TRAFIĄ DO POZNANIA
