POZNAŃ ZASKAKUJĄCY I PRZYCIĄGAJĄCY
Stolica Wielkopolski ma akademicki potencjał. Wiedzą o tym przyszli studenci z różnych zakątków Polski, którzy swoją zawodową przygodę chcą rozpocząć właśnie tutaj.
Poznań pomimo dobrej opinii stawia na nowe elementy promocji. W najnowszej kampanii pojawiają się spoty, strona internetowa oraz spotkania w szkołach z przedstawicielami świata nauki, kultury i biznesu. Nasze miasto zachwala ciekawe kierunki studiów oferowanych przez 27 uczelni, poznańskie programy stypendialne, bogatą ofertę kulturalną i sportową, a także wysoką jakość życia. Jednak nie tylko dlatego warto tu żyć. Poznań jest miastem z najniższą stopą bezrobocia w kraju. To właśnie u nas swoje siedziby mają największe międzynarodowe firmy, zrzeszone w Konsorcjum Marki Poznań np. Solaris, Allegro, Nivea czy Volkswagen.
W tegorocznej kampanii głównym elementem są trzy 15-sekundowe tematyczne spoty. Prezentują one Poznań jako miasto stwarzające odpowiednie warunki do realizacji różnych pasji, a mieszkańców jako ludzi otwartych, życzliwych oraz młodych i kreatywnych. Działania promocyjne są skierowane przede wszystkim do tegorocznych maturzystów oraz osób potencjalnie zainteresowanych studiami podyplomowymi. – Poznań od lat przyciąga ludzi ambitnych, odważnych, którzy wiedzą, że tutaj ich potencjał zostanie dostrzeżony – uważa Ryszard Grobelny, prezydent Miasta Poznania.
Promocja nie tylko w Internecie
Kampania wystartowała 20 października i realizowana jest głównie w Internecie. Można ją znaleźć na portalach o tematyce studenckiej, rozrywkowej, a także w mediach społecznościowych typu Facebook i YouTube. Dodatkowo została uruchomiona nowa strona www.poznanprzyciaga.pl. Tam znajdują się informacje dotyczące oferty edukacyjnej oraz kompendium maturzysty, które można bezpłatnie pobrać.
Promocja nie ogranicza się jednak tylko do witryn internetowych. Organizowane są również wizyty w szkołach ponadgimnazjalnych na terenie województw: warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego, łódzkiego i kujawsko-pomorskiego. Spotkania w szkołach odbywają się zgodnie z formułą, w której realizowane są znane na całym świecie konferencje TEDx. Oznacza to, że prelegenci mają maksymalnie 18 minut, aby zainteresować swoich widzów.
Chcę studiować w Poznaniu!
– Takie wyjazdy wzmocnią pozycję miasta, ale wydaje mi się, że jest ona na tyle silna, że wiele osób zanim zapozna się z kampanią, wie, że chce studiować w Poznaniu – tłumaczy Ania, studentka politologii która pochodzi z Zielonej Góry. – Mogłam studiować w swojej miejscowości, ale wolałam przyjechać do większego miasta. Zwłaszcza, że tu są ciekawsze kierunki studiów i większe możliwości. Łatwiej też znaleźć pracę. – dodaje.
- Wszystkie elementy składające się na tegoroczną kampanię mają sprawić, że liczne i tak już grono blisko 122 tysięcy studentów się powiększy, a miasto umocni swój wizerunek jako jednego z najlepszych akademickich ośrodków w kraju – twierdzi prezydent Poznania. Podczas spotkań z uczniami spotykają się młodzi ludzie, którzy realizują swoje pasje i ambicje zawodowe właśnie w Poznaniu. To żywe wizytówki świadczące o tym, że stolica Wielkopolski jest miejscem stwarzającym realne możliwości.
- Ja nie potrzebowałam żadnej kampanii promocyjnej. Od zawsze wiedziałam, że chcę studiować w Poznaniu – przekonuje Marta z Konina. – Początkowo miałam tu tylko studiować, a po uzyskaniu dyplomu wrócić do rodzinnego domu. Zmieniłam jednak zdanie. Kończę studia i myślę, że to właśnie tutaj chcę zostać. Poznań naprawdę stwarza możliwości – dodaje.
W Poznaniu szansę na znalezienie pracy po studiach wydają się rzeczywiście dosyć duże. Ponadto nasze uczelnie są doceniane na ogólnopolskim rynku pracy. Opinie zadowolonych studentów są równie ważne. To właśnie one przekonują młodych ludzi, że warto podjąć tu naukę. W myśl zasady: jej/jemu się udało, to uda się też i mnie.
O tym, że Poznań promuje się na europejską skalę pisaliśmy tutaj.
ZOSTAŃ NASZYM FANEM NA FACEBOOKU! BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z TWOJEGO MIASTA!
Przeczytaj poprzedni artykuł!
BIZNES DLA SZKÓŁ, SZKOŁY DLA BIZNESU
