TARGI FUNERALNE I KONTROWERSYJNY KALENDARZ
Koniec ze średniowieczem! Rozbieramy Panią Śmierć! Zdejmujemy z niej płaszcz, zabieramy kosę… Koniec z jej wizerunkiem, który pokutuje w naszych wyobrażeniach od tysiąca lat. Pani Śmierć to już nie kostucha - to część życia, naturalna kolej rzeczy - to przesłanie nowej edycji słynnego kalendarza firmy LINDNER, którego premierowa prezentacja odbędzie się podczas targów MEMENTO Poznań.
W roku 2010 pojawił się pierwszy kalendarz reklamujący Zakład Przemysłu Drzewnego Lindner. W kalendarzu piękne modelki stylizowane na wojowniczki, nimfy i panny młode pozowały obok wyjątkowych trumien.W kolejnych latach Kalendarz Lindner opowiadał o relacjach damsko-męskich, czasach prohibicji oraz nawiązywał do piłkarskiego Euro 2012. Na początku kalendarz skierowany był głównie do branży funeralnej, jednak z roku na rok jego popularność rosła, przekraczając granice Polski. Kalendarzem Lindner zainteresowano się w Japonii, Kanadzie, Niemczech, Stanach Zjednoczonych…
Obecnie to już 8 edycja kalendarza. Inspiracją do tegorocznego Kalendarza Lindner była sztuka, poezja i muzyka. - Wsłuchaliśmy się w utwór "Śmierć i dziewczyna" Franza Schuberta, sięgnęliśmy do greckiej mitologii, czytaliśmy, co o śmierci mówili: Staff, Van Gogh, Seneka. Ale przede wszystkim zadaliśmy sobie pytanie: dlaczego ciągle boimy się kostuchy z kosą, a więc wizerunku śmierci, który powstał tysiąc lat temu? - pytają autorzy przyszłorocznego kalendarza.
Wystawy
W trakcie trzech targowych dni kilkudziesięciu krajowych i zagranicznych producentów i dystrybutorów zaprezentuje szeroką gamę produktów niezbędnych do funkcjonowania zakładu pogrzebowego – od ekskluzywnych karawanów, poprzez trumny, nowoczesne urny, kamienne nagrobki czy odzież żałobną na kosmetykach i różnego rodzaju akcesoriach kończąc.
Największą atrakcją dla właścicieli i pracowników zakładów pogrzebowych, krematoriów, kwiaciarni oraz zarządców cmentarzy odwiedzających targi są nowe produkty prezentowane na stoiskach. Są wśród nich m. in. odporne na silny wiatr namioty pogrzebowe, specjalne mównice z uchwytami do kropidła i mikrofonu oraz misą do ziemi, wózki do transportu trumien o wzmocnionej konstrukcji czy też wyjątkowa kolekcja urn dziecięcych. Ciekawą nowością będzie prezentowana przez firmę Jewel Concepts biżuteria funeralna zdobiona odciskiem palca czy profilem twarzy zmarłej osoby.
MEMENTO Poznań to nie tylko ekspozycja. Dla przedstawicieli branży funeralnej targi mają także znaczący walor edukacyjny. Ofertę wystawców dopełni bowiem bogaty program wydarzeń. Uczestnicy targów będą mieli możliwość wzięcia udziału w różnorodnych seminariach i pokazach związanych z branżą funeralną. Głównymi punktami programu będą dwie duże konferencje organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Pogrzebowe i Międzynarodowe Targi Poznańskie. Pierwsza, odbywająca się pod patronatem Pogrzebowej Grupy Wyszehradzkiej „Groby wojenne Europy Środkowo-Wschodniej” zgromadzi specjalistów z branży funeralnej z naszej części Europy. Patronem drugiej konferencji "Przemiany obyczajowości pogrzebowej i sztuki cmentarnej w Polsce i w Europie" jest Polska Akademia Nauk. Wydarzenie to poprowadzi prof. nadz. dr hab. Anna E. Kubiak, autorka książki „Pogrzeby to nasze życie”. Wygłosi ona prelekcję pod tytułem "Standard obrzędu pogrzebowego w Polsce w XXI wieku a rozwój branży funeralnej".