SZYLD DOSKONAŁY, CZYLI JAKI?
Jak powinien wyglądać wzorcowy szyld? Sami możecie o tym zadecydować. Specjaliści jedynie doradzają, że na pewno nie może być zbyt pstrokaty i agresywny. Powinien przyciągać i upiększać przestrzeń, a nie ją przytłaczać.
- Serdecznie zapraszamy do finałowego głosowania w trzeciej edycji konkursu na najładniejszy i najlepiej wpisujący się w naszą przestrzeń miejską szyld reklamowy – czytamy na profilu FB inicjatywy Ulepsz Poznań. – Z morza tandety i pstrokacizny chcemy wyłowić perełki i uzmysłowić poznaniakom, że estetyczny i nieagresywny szyld może być ciekawym uzupełnieniem budynku. Chcemy pokazać, że szyld może przyciągać i upiększać przestrzeń, która nas otacza - zachęcają organizatorzy.
To już trzecia edycja konkursu na najładniejszy i najlepiej wpisujący się w przestrzeń miejską szyld reklamowy. Zgodnie z regulaminem komisja wybrała sześciu finalistów, spośród 37 zgłoszeń. W skład jury weszli reprezentanci instytucji organizujących konkurs, czyli Ulepsz Poznań, Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania i Uniwersytet Artystyczny oraz Koordynator ds. estetyki Miasta Poznania, Przewodniczący Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Poznania, Miejski Konserwator Zabytków oraz Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania. Obecnie członkiem komisji decydującej może zostać każdy z nas. – Ruszyło właśnie głosowanie – wyjaśnia Paweł Sowa, prezes Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania.
Do wyboru są następujące szyldy: Transmission, Fiszka, 128, ciastkarnia, Cepelia i Zakład. Jeżeli macie dylematy i nie wiecie jakimi posługiwać się kryteriami, podpowiadamy. Najważniejsza jest prostota i równowaga z otoczeniem. – Wzorcowy szyld to taki, który zwraca uwagę klienta. Jest wkomponowany w przestrzeń budynku, zachowujący odpowiednie proporcje. Dopasowany do otoczenia ulicy i nawiązujący do przestrzeni – podpowiada Przewodniczący Komisji Rewitalizacji, Mariusz Wiśniewski. – Do współczesnych budynków np. pasuje bardziej wyszukany, designerski szyld. Generalnie powinien być dopasowany do otoczenia i do elewacji budynku – dodaje.
- Szyld powinien atrakcyjnie wyglądać, a także być widoczny z daleka. Dzięki temu dana firma ma szansę na pozyskanie jeszcze większej liczby klientów – twierdzi Dorota, która chce wziąć udział w głosowaniu. – Na pewno zwrócę uwagę na to czy jest skomponowany z otoczeniem. Reklama, szyld to rzeczy, które nie mogą razić, bo zamiast pomóc firmie, szkodzą – dodaje.
Głównym celem reklamy jest zwracanie uwagi potencjalnych klientów na oferowany produkt. Nie powinno robić się tego jednak zbyt nachalnie. W szczególności, że proces zapamiętywania zachodzi podprogowo. Szyld z kolei powinien być widoczny, ale nie zbyt nachalny. O tym, który zasługuje na miano wzorcowego możecie zadecydować sami. Głosowanie potrwa do 9 listopada do północy. Wyniki zostaną ogłoszone 12 listopada.
Głosować można tutaj.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
ŚNIŁ MI SIĘ WŁASNY SKUP BUTELEK
