RADNI PYTAJĄ M.IN. O DODATKOWE POŁĄCZENIA PST I KWESTIE WYKONANIA ŚLUZY AUTOBUSOWEJ NA UL. GŁOGOWSKIEJ
Radni Poznania proponują rozwiązania, które mogłyby okazać się przystępne dla osób korzystających z komunikacji publicznej. Tomasz Wierzbicki dostrzega między innymi kwestię dotyczącą wykonania śluzy autobusowej na ul. Głogowskiej, a radny Mateusz Rozmiarek skupia się na ruchu Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, od przystanku os. Sobieskiego w stronę centrum.
Radny Tomasz Wierzbicki (PdM) zwraca uwagę, iż na ulicy Bułgarskiej na wielu odcinkach są trzy pasy ruchu, a przed niektórymi skrzyżowaniami są dodatkowe pasy – wydzielone do skrętu w prawo. Kursujące ulicą Bułgarską i Jugosłowiańską autobusy linii 45, 50, 63 i 91 zaś często stoją w korkach przed sygnalizacjami świetlnymi.
- Zwracam się z prośbą o przeanalizowanie możliwości usprawnienia przejazdu autobusów po ul. Bułgarskiej przez dopuszczenie przejazdu przez skrzyżowanie na wprost z pasów do skrętu w pracy (montaż dodatkowego sygnalizatora świetlnego dla autobusów): przez skrzyżowanie z ul. Marcelińską (od strony Bukowskiej), przez skrzyżowanie z ul. Grunwaldzką (od strony ul. Marcelińskiej), przez skrzyżowanie z ul. Grunwaldzką (od strony ul. Taczanowskiego). Sygnalizacja po otrzymaniu informacji o czekającym autobusie powinna mu w pierwszej kolejności wyświetlić sygnał zezwalający na przejazd przez skrzyżowanie (przed zielonym sygnałem dla pojazdów jadących na wprost) – pisze w swojej interpelacji.
- Podobne rozwiązanie jest już zastosowane w Poznaniu między innymi na skrzyżowaniu ul. Garbary/Armii Poznań, Niestechowska/św. Wawrzyńska czy Bukowska/Bułgarska. Ponieważ ul. Bułgarska i Jugosłowiańska są objęte obszarem działania ITS wierzę, że wprowadzenie proponowanego rozwiązania nie będzie kłopotliwe – dodaje radny.
Tomasz Wierzbicki napisał również interpelację w sprawie wykonania śluzy dla autobusów na Wiadukcie Kosynierów Górczyńskich. - Rok temu na stronie internetowej Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu, w zakładce „Usprawnienia dla transportu publicznego” pojawiła się koncepcja wykonania śluzy autobusowej na ul. Głogowskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Ściegiennego (wlot od wiaduktu Kosynierów Górczyńskich) – podkreśla. - Wykonanie takiej śluzy przyspieszyłoby przejazd autobusów w godzinach szczytu o kilka minut. Kursuje tędy 11 linii autobusowych, średnio co 3 minuty – uzupełnia, prosząc o informację, na jakim etapie jest wdrożenie koncepcji w życie.
„Dodanie dwóch kolejnych kursów (po jednym w każdej godzinie) chociaż w części rozwiązałoby zgłaszany problem”
Rzecznik klubu radnych PiS Mateusz Rozmiarek zainteresował się z kolei kwestią dotyczącą ruchu Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, od przystanku os. Sobieskiego w stronę centrum. - W dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00 – 11.00 praktycznie każdy tramwaj nr 16 jest całkowicie przeładowany i mieszkańcy wsiadający do niego z przystanków Lechicka/Poznań Plaza, Aleje Solidarności czy Słowiańska mają spore trudności z wejściem do niego . Zachęcam do zrobienia wizji lokalnej – przekonuje.
Radny pyta czy miasto rozważało wprowadzenie od godziny 9.00 do 11.00 ruchu tramwajowego pojazdu nr 16 co dziesięć minut, tak jak ma to miejsce w godzinach 7.00 – 9.00. - Dodanie dwóch kolejnych kursów (po jednym w każdej godzinie) chociaż w części rozwiązałoby zgłaszany problem – przyznaje.
Mieszkańcy Winograd i Piątkowa, którzy korzystają z trasy PST zwracają również uwagę na brak dogodnego połączenia tramwajowego do dwóch kluczowych miejsc w Poznaniu: rondo Śródka i pętla Ogrody. - Czy miasto rozważało ten problem i zastanawiało się nad ewentualnym wprowadzeniem dodatkowej linii tramwajowej w te kierunki, nawet jeżeli miałoby to odbyć się kosztem kursów innej linii? Czy przyszłościowo – jeżeli tak, to kiedy – istnieje możliwość realizacji takiego pomysłu? - dopytuje w interpelacji Rozmiarek.