TRAMWAJ NA NARAMOWICE. JEST ZGODA REGIONALNEJ DYREKCJI OCHRONY ŚRODOWISKA.
Aby ograniczyć oddziaływanie akustyczne przedsięwzięcia w decyzji nałożono na inwestora m.in. obowiązek zastosowania nawierzchni o zmniejszonej emisji hałasu, wykonania torowiska w technologii szyn bezstykowych, amortyzowanych z wkładkami przyszynowymi (antywibracyjnymi i wyciszającymi), w miarę możliwości technicznych i konstrukcyjnych wykonania nawierzchni tzw. torowiska zielonego - informuje Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu.
Linia tramwajowa będzie przebiegać od pętli tramwajowej Wilczak do przystanku końcowego zaplanowanego przed skrzyżowaniem ul. Nowej Naramowickiej z ul. Błażeja i będzie miała długość ok. 3 258 metrów. Linię projektuje się jako dwutorową, ale przed końcem odcinka z układu wyodrębniony zostanie dodatkowy trzeci tor.
Przedsięwzięcie obejmuje również budowę i przebudowę układu drogowego o całkowitej długości ok. 7 359 m, w tym: ul. Nowa Naramowicka, ul. Nowa Stoińskiego, ul. Lechickiej, ronda w rejonie ulic Lechicka – Naramowicka, ul. Nowa Błażeja, ul. Hawelańska, ul. Włodarskiej, ul. Nowa Bożydara, ul. Serbskiej, ul. Czarna Rola, ul. Naramowickiej, ul. Dworskiej, ul. Sarmackiej, ul. Łużyckiej, ul. Murawa, ul. Błażeja, ul. Szelągowskiej (tylko buspas).
W ciągu planowanej ul. Nowa Naramowicka planuje się budowę pięciu obiektów inżynierskich: wiaduktu tramwajowego nad ul. Lechicką; wiaduktu drogowego w miejscu skrzyżowania z ulicą Nowa Błażeja; wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej Zieliniec – Kiekrz, przepustu w ciągu Różanego Potoku oraz murów oporowych.
-Dodatkowo inwestor został zobowiązany do przeprowadzenia analizy porealizacyjnej (w terminie 1 roku od dnia oddania obiektu do użytkowania), w której należy zweryfikować ustalenia dotyczące przewidywanego wpływu inwestycji na środowisko oraz planowanych działań zapobiegawczych z rzeczywistym wpływem i działaniami podjętymi dla jego ograniczenia - informuje RDOŚ.