INWESTYCJE I UTRUDNIENIA – PROBLEMY STRZESZYNA I NIE TYLKO.
Niekiedy kosmetyczne problemy. Innym razem horror i olbrzymie utrudnienia. Czyli o organizacji robót drogowych i jakości prowadzonych inwestycji.
- Wyruszając w podróż samochodem musimy się liczyć z utrudnieniami. Tradycyjnie zakorkowane… - Tak rozpoczyna informacje drogowe większość rozgłośni radiowych w naszym mieście. Tym razem napiszę nie o tym co zwykle jest zakorkowane, a o tym, że frustracja dopada nas w innych okolicznościach.
Naprawiamy, „Będzie pan zadowolony”
- Jadę. Codziennie muszę przejechać przez Dębiec. Jadę objazdem i widzę, że z „rozmachem” ruszyli panowie z hiszpańskiej firmy, budującej tunel na przejeździe kolejowym. To właśnie prowadzi do złości i niechęci do miejskich inwestycji. Zamknięte ulice. Fatalne i niebezpieczne objazdy i… Dwie koparki, płot oraz chaos. Jakiś pan „Edzio”, z papierosem wychodzi z przyczepy kempingowej, pełniącej rolę stróżówki, sygnalizując, że przejścia nie ma - głos Marcina, kierowcy i mechanika, to jeden z wielu.
W sprawie Dębca problemów jest zdecydowanie więcej i warto je zamknąć w osobnym artykule. Wróćmy na moment do Marcina. – Tempo prac dramatycznie niskie i kontrola prowadzonych inwestycji żadna. Kto prowadzi nadzór nad oznakowaniem czyli samowolą drogowców? – pyta retorycznie Marcin.
Strzeszyn pięknieje
Jaskrawy przykład chaosu drogowego możemy zauważyć każdego dnia, na skrzyżowaniu ulicy Biskupińskiej i Koszalińskiej. Drogowcy uniemożliwili bezpieczny wyjazd z Biskupińskiej. – Zasłonili wszystko. Próbuję w lewo, w stronę Golęcina. Zasłania mi koparka i wywrotka, kilku panów stoi i udaje, że coś robi. Jeden próbuje kierować ruchem. Wszyscy go lekceważą, bo działa tak chaotycznie, że i tak nie można mu zaufać – kwituje Marta, mieszkanka Strzeszyna.
Mały wykop, duży kłopot
Niby niewielkie utrudnienia, znajdują się w miejscu które i tak jest niebezpieczne. Aquanet buduje kolektor przy ulicy Koszalińskiej. Czasem organizują ruch wahadłowy innym razem stawiają znaki, że jest sygnalizacja świetlna, choć wcale jej nie ma. – Autobus linii 60 wracający ze szkoły na Hezjoda, z powrotem w kierunku Starego Strzeszyna nie może skręcić w Biskupińską. Nie jest to dla mnie zaskoczeniem, jestem kierowcą w MPK od wielu lat, dlatego sobie radzę. Drażni mnie jednak pewna prawidłowość. Prace prowadzone są w złych godzinach i mało w nich skuteczności, czy szybkości – podsumowuje kierowca MPK, pragnący zachować anonimowość, bo informacje do prasy może podać tylko dyżurny ruchu lub rzecznik prasowy. Tyle kierowca.
Co do powiedzenia ma Aquanet? Procedura się rozpoczęła. Na prośbę miastopoznaj.pl, pani rzecznik uruchomiła procedurę sprawdzenia jakie i czy w ogóle są tam jakieś nieprawidłowości. Teraz trzeba znaleźć inspektora, odpowiedzialnego za organizację ruchu w tym miejscu. Maja Zygmanowska z miejskich wodociągów uzupełniła. – Z informacji od Inspektora nadzorującego prace wiem, że większość ma zakończyć się jutro. Organizacja ruchu rzeczywiście jest trudna, ale zgodna z projektem i prawem – dodaje.
Takich „małych” utrudnień w ruchu na terenie naszego miasta jest więcej. Pan Adam, taksówkarz podsumowuje. – Tu wahadełko, Tam światełka. Gdzie indziej zamknięty pas. Trudno. Muszą pracować. Brakuje tylko jakości. Elementarnego poszanowania publicznych pieniędzy – kwituje kierowca z Poznańskiego Zrzeszenia Taksówkarzy.
Reasumując problem jest inny. Chaos w inwestycjach drogowych. Poprawki ulic tuż po remontach i niska jakość. Nad Wierzbakiem w zatoce autobusowej jest coś poprawiane i z pewnością nie uzyska takiej samej trwałości, jak przed naprawą. Koszalińska po inwestycji Aquanetu, z pewnością zacznie pękać w rejonie prowadzonych prac. Zobaczcie jak wygląda ulica Strzeszyńska od ronda przy ulicy Omańkowskiej, aż do świateł, podążając w kierunku centrum miasta. Dramat, a to stosunkowo nowa droga.
Inwestycje drogowe winny być kontrolowane szczegółowo, a nie odbierane z krzywymi studzienkami kanalizacyjnymi czy krzywymi krawężnikami. Po zimie załatamy 2458 dziur. Za sprawą grabi, łopaty i kaloszy., którymi łata zostanie przydeptana.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
ŁAWICA – SAMOLOT – POCIĄG - PODRÓŻ
