JAK BĘDZIE WYGLĄDAĆ KŁADKA PRZEZ WARTĘ?
usza konkurs na wykonanie koncepcji architektonicznej kładki pieszo-rowerowej nad Wartą i Cybiną, która ma połączyć Chwaliszewo, Ostrów Tumski i Berdychowo. W połowie 2019 roku powinny ruszyć prace budowlane, a dwa lata później zostać oddana do użytku.
Obiekt został zaplanowany nad korytem rzeki Warty oraz Cybiny. Stanowić będzie połączenie komunikacyjne rejonu Kampusu Politechniki Poznańskiej, czyli tzw. Berdychowa, z południową częścią Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią Poznania w rejonie Chwaliszewa.
- Ta inwestycja odpowiada na wyzwania, które są dla władza Poznania bardzo istotne - tereny zielone, otwartość przestrzeni, aktywizacja Warty i rewitalizacja południowej części Ostrowa Tumskiego - mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania. - Będzie to niezwykle ważny element integracji oraz możliwości rekreacji nad rzeką Wartą. Połączy dwa ciągi Wartostrady oraz okolice Starego Rynku z terenami wokół Jeziora Maltańskiego.
Kładka będzie zupełnie nową konstrukcją. Pierwotnie planowano do jej budowy wykorzystanie przęseł ze starego mostu kolejowego na Starołęce. Zrezygnowano jednak z tego, ponieważ PKP PLK domagało się od Miasta, w zamian za przekazanie przęseł, zwrócenia kosztów związanych z ich magazynowaniem i konserwacją - około 2 mln zł. Innym powodem było zapewnienie żeglowności na Warcie - przy wykorzystaniu przęseł poziom spacerowy kładki musiałby znajdować się ponad cztery metry nad poziomem wałów nadwarciańskich.
Konkurs obejmuje wykonanie koncepcji architektonicznej dla kładki zlokalizowanej w Poznaniu, w południowej części Ostrowa Tumskiego wraz funkcjonalnym połączeniem z istniejącą i planowaną infrastrukturą pieszo - rowerową oraz zagospodarowaniem terenu.
- Koncepcja konkursowa musi być zaprojektowana w taki sposób, aby pozostawić rezerwę przestrzenną i terenową na budowę w przyszłości mostu "Berdychowskiego" - przeprawa drogowa - dodaje Paweł Śledziejowski, prezes Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Celem jest uzyskanie najlepszej koncepcji pod względem architektonicznym, wizualnym oraz użytkowym, stanowiącej podstawę do zaprojektowania oraz budowy kładki pieszo-rowerowej.
źródło: poznan.pl