TO BĘDZIE ROK INWESTYCJI W POZNANIU. SPRAWDŹ CO POWSTANIE!
W najbliższych dwunastu miesiącach, stolica Wielkopolski będzie miejscami przypominała plac budowy. Część inwestycji będzie oddana do użytku jeszcze w tym roku.
Tramwaj na Naramowice
W budżecie Miasta zarezerwowano rekordową kwotę na inwestycje - 900 mln zł. To o ponad 300 mln zł więcej niż w 2017 roku. Najwięcej, bo aż 400 mln zł, przeznaczonych będzie na drogi i komunikację publiczną.
W połowie roku rozpoczną się prace związane z budową tramwaju na Naramowice. Do 2021 roku powstanie trasa od pętli Wilczak do ul. Błażeja o długości ok 3,3 km oraz prawie 7,5 km dróg, w tym tzw. Nowa Naramowicka. Łącznie kosztować ma 264,4 mln zł z czego prawie 110 mln zł pochodzi z otrzymanego pod koniec grudnia dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Na tegoroczne prace przeznaczono w budżecie 19 mln zł.
Most Lecha
Przy okazji budowy tramwaju na Naramowice przebudowane zostanie skrzyżowanie ul. Naramowickiej z ul. Lechicką w ramach remontu drogi krajowej nr 92. W ramach poprawy komunikacji na tej drodze w 2018 roku rozpocznie się remont będącej w fatalnym stanie północnej części mostu Lecha. Inwestycja polegać będzie na jej rozbudowie do przekroju trzypasowego i dostosowaniu nowej konstrukcji do wyższej klasy obciążenia.
Tramwaj na Ratajach i Św. Marcinie
Oprócz prac na Naramowicach w tym roku wyremontowana będzie trasa tramwajowa na Górnym Tarasie Rataj wraz z budową odcinka na ul. Unii Lubelskiej od ronda Żegrze do ul. Falistej.
Jesienią tramwaje pojadą po nowym torowisku na ul Św. Marcin. Na skrzyżowaniu z ul. Ratajczaka położone będą tory, które wykorzystane będą przy okazji budowy tramwaju na tej ulicy. Cała przebudowa ul. Św. Marcin ma się zakończyć w pierwszej połowie 2019 roku.
Nowy przystanek na Pestce
Jeżeli wszystkie procedury przebiegną pomyślnie, to latem tego roku uruchomiony zostanie docelowy przystanek Poznańskiego Szybkiego Tramwaju "Most Teatralny" zlokalizowanego przy ul. Roosevelta w Poznaniu w tzw. Dziurze Toruńskiej przy istniejącej trasie tramwajowej łączącej os. Jana III Sobieskiego z Dworcem Zachodnim. Zaprojektowano dwa perony po 45 m każdy, zapewniające obustronną komunikację.
Kolejne parkingi typu Park&Ride
W najbliższych tygodniach oddany do użytku zostanie parking typu Parkuj i Jedź przy ul. Szymanowskiego. Budowa kolejnych, zlokalizowanych przy ul. Św. Michała, rondzie Starołęką oraz w okolicach stacji kolejowej Poznań-Strzeszyn, powinna ruszyć pod koniec 2018 roku. Łącznie na tych trzech parkingach będzie mogło zaparkować ponad 200 samochodów.
Przebudowa rynku Łazarskiego
W lipcu powinna ruszyć przebudowa Rynku Łazarskiego. Ostateczny termin zależy jednak od uzgodnień z kupcami. Podczas przebudowy rynku targowisko ma bowiem cały czas funkcjonować, ale ze względu na prace będzie musiało zostać przeniesione w inne miejsce. Dokładny harmonogram będzie uzgodniony w porozumieniu z kupcami.
Nowe stacje i więcej rowerów
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, na 2018 rok planowana jest kolejna rozbudowa sieci Poznańskiego Roweru Miejskiego. PRM powiększy się o 200 rowerów i 20 stacji. Do dyspozycji użytkowników będzie wówczas 109 stacji, a w nich niemal 1 200 rowerów.
Obecnie trwa ustalanie lokalizacji nowych stacji. Na pewno stacje powstaną na Naramowicach i Świerczewie. Podczas European Cycling Challenge te osiedla "wykręciły" najwięcej kilometrów i wygrały stacje. Na Świerczewie stacja PRM powstanie przy skrzyżowaniu ulic Buczka i Kołłątaja, a na Naramowicach będzie to Naramowicka-Karpia.
(źródło: poznan.pl)