PRZEBUDOWA LUTYCKIEJ. JAK BĘDZIE PO ZMIANACH?
Kilkaset osób przyszło na konsultacje dotyczące przebudowy ul. Lutyckiej od ronda Obornicka w kierunku Woli. Przedstawiono koncepcje i poszczególne etapy prac w tym rejonie. Ze względu na duże zainteresowanie oraz możliwość wypowiedzenia się jak największej liczbie mieszkańców konsultacje potrwają o tydzień dłużej i zakończą się 26 stycznia.
Przebudowa ulicy Lutyckiej w ciągu drogi krajowej nr 92, przedłużenie Alei Solidarności, budowa węzłów Podolany i Koszalińska oraz wiaduktu nad linią kolejową Poznań – Piła to inwestycja o strategicznym znaczeniu zarówno dla mieszkańców osiedli w północno-zachodniej części Poznania, jak również całego miasta i aglomeracji poznańskiej. Konsultacje społeczne koncepcji tego zadania potrwają do 26 stycznia 2018 roku (zostały przedłużone o tydzień).
Z przeprowadzonej analizy ruchu wynika, że zasadnicza poprawa warunków ruchu w tym rejonie miasta nastąpi na skutek budowy wiaduktu nad linią kolejową nr 354 Poznań-Piła oraz przedłużenia al. Solidarności do ul. Lutyckiej. Rozwiązania te zapewnią sprawną obsługę transportową m.in. dla mieszkańców Strzeszyna i Podolan. W przypadku dalszego, znacznego wzrostu ruchu pojazdów oraz przy zabezpieczeniu środków finansowych możliwa będzie rozbudowa ul. Lutyckiej do przekroju 2x2 wraz z rozbudową węzłów „Koszalińska” i „Podolany”.
Zakres docelowej inwestycji obejmować będzie:
• Dowiązanie/rozbudowę skrzyżowania ul. Lutyckiej z ul. Strzeszyńską;
• Budowę lub rozbudowę al. Solidarności na odcinku od ul. Witosa, do włączenia w ul. Lutycką;
• Budowę węzła Podolany stanowiącego skrzyżowanie ul. Lutyckiej z Al. Solidarności oraz ul. Jasielską;
• Budowę węzła Koszalińska, jako dwupoziomowego skrzyżowania ul. Koszalińskiej z ul. Lutycką;
• Przebudowę ul. Lutyckiej pomiędzy węzłem Podolany i Koszalińska;
• Budowę wiaduktu drogowego w ciągu ul. Lutyckiej nad linią kolejową nr 354 relacji Poznań – Piła;
• Przebudowę skrzyżowań ul. Lutyckiej z ul. Szczawnicką, Podolańską oraz Homera;
• Budowę dróg akcesyjnych, chodników, ścieżek rowerowych, wraz zagospodarowaniem terenu w granicach inwestycji;
• Budowę przystanków komunikacji publicznej;
• Dowiązanie projektowanego zakresu inwestycyjnego do istniejącej infrastruktury drogowej.
Docelowy układ ul. Lutyckiej, planowany jest jako droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), dwujezdniowa, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, z poszerzeniami w obszarach skrzyżowań oraz projektowanych węzłów. Szerokość ulicy dla klasy drogi GP o przekroju 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku) nie powinna być mniejsza niż 40 m, a dla przekroju 1x2 (jedna jezdnia po jednym pasie ruchu w każdym kierunku) mniejsza niż 30 m. Szerokość ulicy jest zwiększona w rejonie projektowanych węzłów, skrzyżowań oraz dróg akcesyjnych.
Ze względu na możliwości finansowe Miasta zadanie podzielono na trzy etapy realizacyjne.
Szczegóły na stronach ZTM.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
DOMKI DLA KOTÓW TRAFIŁY DO SCHRONISKA
