KOMUNIKACJA JEŹDZI SZYBCIEJ I PUNKTUALNIEJ - PODAJE MIASTO.
Remonty, modernizacje, czy wdrożenia i usprawnienia Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) spowodowały płynniejszy i szybszy ruch komunikacji publicznej. Tramwaje linii nr 5 i 6 zyskują dzięki temu prawie 4 minuty jadąc z Górczyna lub Grunwaldu na Rataje - podaje na portalu poznan.pl Miasto.
Dobry stan infrastruktury oznacza większe bezpieczeństwo oraz komfort podróży oraz niezawodność, płynność i szybkość poruszania się. Efektem wdrożenia systemu ITS jest skrócenie rozkładowych czasów przejazdów tramwajów. Na przykład po wdrożeniu ITS tramwaj z pętli Junikowo przez ul. Grunwaldzką do Bałtyku przyspieszył o 2 minuty - przed 17 minut, po 15. Również o 2 minuty skrócił się czas podróży z pętli Górczyn do Dworca Zachodniego. Z kolei z Ronda Rataje do ul. Półwiejskiej w godzinach szczytu tramwaj przejeżdża o minutę szybciej, a poza szczytem - 2 minuty.
W porównaniu do 2016 roku poprawiła się punktualność autobusów i tramwajów. W 2017 roku tramwaje jeździły z punktualnością 88,79%, gdy tymczasem rok wcześniej ten wskaźnik wyniósł 81,30%. Podobny wzrost nastąpił, jeśli chodzi o punktualność autobusów - 78,23% w 2017 roku i z 71,60% w 2016.
- Te dane wskazują, że postawienie przez Poznań na transport zbiorowy, a w szczególności na komunikacją tramwajową, przynosi efekty. Szczególnie ważna jest tu bezkolizyjność przejazdów oraz ich uprzywilejowanie w stosunku do ruchu kołowego. Wybór środka transportu determinowany jest czasem dotarcia do celu. Transport publiczny ma być realną alternatywą dla mieszkańców poruszających się po Poznaniu - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta Poznania.
W ramach systemu ITS uprzywilejowana jest szczególnie komunikacja publiczna. W ostatnim czasie rozbudowano go o nowe sygnalizacje: Warszawska - Św. Michała, Jana Pawła II - Baraniaka, Mostowa - Kazimierza Wielkiego, Księcia Mieszka I - Słowiańska, Garbary - Estkowskiego, Małe Garbary - Wroniecka, Garbary - Strzelecka, Zamenhofa - Piłsudskiego. W niedługim czasie ma być również wdrożony priorytet dla autobusów na sygnalizacjach wyposażonych w detekcję VDV.
Komunikacja publiczna w Poznaniu działa sprawniej również dzięki zmianom organizacji ruchu. W ciągu ul. Grunwaldzkiej wydzielono torowiska. Dzięki temu wyeliminowane zostały sytuacje nieprzewidywalnych w rozkładach jazdy samochodów blokujących ruch tramwajów. Wcześniej czas przejazdu tramwaju na odcinku od Bałtyku do ul. Matejki sięgał nawet 9 minut. Obecnie ruch odbywa się regularnie z czasem przejazdu ok.2 minut, czyli zgodnie z dotychczasowym rozkładem jazdy.
Więcej info na poznan.pl
Przeczytaj poprzedni artykuł!
ŁAWICA: REKORDOWA ILOŚĆ PASAŻERÓW W GRUDNIU
