JEDEN Z NAJWIĘKSZYCH REMONTÓW W TYM ROKU RUSZA W TYM MIESIĄCU
21 kwietnia rozpocznie się przebudowa torowiska na ul. Hetmańskiej od wiaduktu nad ul. Dolna Wilda do ronda Starołęka. Ta trasa nie przeszła generalnego remontu od czasu jej powstania w latach 70. Po jego zakończeniu skróci się czas przejazdu, zmniejszy się hałas i poprawi bezpieczeństwo.
- Wchodzimy w istotny etap remontów torowisk na terenie Miasta Poznania. Istotną kwestią jest zwiększenie corocznie środków na te cele. Obecnie jest to rocznie 25 milionów złotych. Do roku 2014 były to kwoty kilkukrotnie mniejsze - mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania. - Dzięki temu znacznie zmniejszyły się interwencyjne naprawy. Na dwadzieścia pięć dawnych wezwań teraz przypada jedno. Zwiększyło się bezpieczeństwo, a prędkość przejazdów w niektórych miejscach już bardzo mocno wzrosła. Ważna jest też pewność dla pasażerów, że dojadą w określonym czasie i w wybrane miejsce.
Prace na ul. Hetmańskiej rozpoczną się dzień po zakończeniu przebudowy przejazdów na ul. Zamenhofa, a zakończą 30 czerwca.
- To najpoważniejsza przebudowa w tegorocznym kalendarzu robót poznańskiego MPK. Planujemy remonty i nie musimy działać interwencyjnie. Dzięki temu, że remonty nie nakładają się na siebie, są mniej uciążliwe dla mieszkańców - dodaje Maciej Wudarski. - Naprawę ponad kilometrowego odcinka ul. Hetmańskiej porównać można do zeszłorocznej przebudowy torowiska na ul. Królowej Jadwigi. Obie trasy wymagały remontu, gdyż nie były naprawiane przez kilkadziesiąt lat.
Niektóre miejsca torowiska na ul. Hetmańskiej nie przeszły generalnego remontu od 1973 roku, kiedy wybudowano odcinek od ul. 28 Czerwca 1956 roku (wówczas Dzierżyńskiego) do ronda Starołęka.
Remont będzie polegał na gruntownej przebudowie układu torowego i modernizacji sieci trakcyjnej. Obejmie również naprawę nawierzchni przystanków tramwajowych "Hetmańska Wiadukt" usytuowanych nad Drogą Dębińską.
- Oprócz prac torowo-sieciowych odnowione też będzie otoczenie trasy od Dolnej Wildy do przystanku przed rondem Starołęka. Wymienione będzie całe podłoże, podkłady i szyny. Nowe torowisko pozwoli jechać tramwajom nawet o 100% szybciej, z prędkością do 50-60 km/h. Odnowiona sieć zdecydowanie poprawi zasilanie w tamtym rejonie, zmniejszy awarie, a tym samym przestoje tramwajów - wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.
Poprawi się bezpieczeństwo w ruchu tramwajowym, estetyka, skróci się czas przejazdu oraz ograniczony zostanie hałas i drgania. Co prawda teren ten nie jest zamieszkały, ale z ograniczenia hałasu zadowoleni z pewnością będą użytkownicy ogródków działkowych po obu stronach ul. Hetmańskiej.
źródło: poznan.pl