CZY BUDOWA NARAMOWICKIEJ BĘDZIE MOŻLIWA?
Jest raport z badań terenowych prowadzonych w lutym i marcu na terenie budowy linii tramwajowej na Naramowice.
Prace prowadzone były wzdłuż ul. Naramowickiej - we fragmencie od skrzyżowania z ul. Czarna Rola do skrzyżowania z ul. Dworską wraz z przyszłym "Węzłem Naramowicka". Wykonano 5596 przejazdów georadarowych oraz 2063 pomiary radiodetekcją, w wyniku których powstała mapa anomalii.
Jak informują Poznańskie Inwestycje Miejskie: "echogramy powstałe podczas badań w terenie pozwoliły oznaczyć artefakty, które skrywa teren w okolicy ul. Naramowickiej. Przygotowując opracowanie zawierające informacje o nieznanych obiektach ukrytych pod ziemią korzystano m.in. z map geodezyjnych sieci uzbrojenia terenu, informacji od Miejskiego Konserwatora Zabytków czy map topograficznych i ortofotomap. W efekcie oznaczono 641 niezidentyfikowanych obiektów położonych na głębokości od kilkudziesięciu centymetrów do ponad 2 metrów pod powierzchnią".
Badania przeprowadzono na tej części przyszłego placu budowy, która potencjalnie budziła najwięcej wątpliwości, jeżeli chodzi o uzbrojenie terenu. Spółka nie wyklucza przeprowadzenia dalszych badań, ale już o charakterze punktowym w ewidencji innych wątpliwych miejsc.
Wszystkie te działania mają służyć zapewnieniu kompletności dokumentacji przetargowej, a co za tym idzie, uniknięciu w trakcie prac budowlanych problemów ze niezidentyfikowanymi obiektami i instalacjami podziemnymi.
(źródło: poznan.pl)