MPK STWORZYŁO APLIKACJĘ. JEST ROZKŁAD JAZDY "NA ŻYWO".
Aplikacja "myMPK" działa już od jesieni ubiegłego roku. Dzięki niej użytkownicy smartfonów w każdym miejscu i o każdej porze mogą sprawdzić, jak dojechać komunikacją miejską w konkretne miejsce Poznania i czy autobusy i tramwaje przyjadą na czas. Od środy (27 czerwca) aplikacja jest też całkowicie dostosowana do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących.
"myMPK" ma 8 zakładek. Pierwsza z nich - "O MPK" zawiera najważniejsze informacje o miejskiej spółce. Kolejna, "Wydarzenia", informuje o tym, co dzieje się w MPK. Wchodząc w trzecią - "Zdarzenia komunikacyjne" - pasażer dowie się wszystkiego o sytuacjach, które powodują nagłe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
Pod hasłem "Remonty i utrudnienia" znajdziemy dane dotyczące wszelkich planowanych zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, a w zakładce "Turystyka" - informacje o liniach turystycznych i kolejce Maltance. Zakładka "Wirtualny monitor" pokaże informacje o rzeczywistym czasie odjazdu autobusu lub tramwaju z przystanku.
Jest też funkcja, która pozwoli wyrazić użytkownikom aplikacji opinie na temat komunikacji miejskiej. Znajdziemy ją w zakładce "Sonda". Jeśli to nie wystarczy, dostępna jest również zakładka "Kontakt".
- Aplikacja powstała, by ułatwić korzystanie z komunikacji miejskiej wszystkim poznaniakom, w tym również osobom niewidomym i niedowidzącym - mówi Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. - Dla pasażerów najważniejsza jest dokładna informacja dotycząca przyjazdu autobusów i tramwajów. Niestety nie możemy przewidzieć zdarzeń nagłych i nieoczekiwanych, takich jak awarie czy wypadki. Aplikacja pozwoli nam dotrzeć do mieszkańców miasta również z informacją o takich wydarzeniach. Od dziś aplikacja jest dostępna również dla pasażerów niewidomych i niedowidzących, bo jednym z naszych priorytetów jest ułatwienie podróży ludziom niepełnosprawnym.
źródło: poznan.pl