CO DALEJ ZE ŚLUZĄ CYBIŃSKĄ?
Jaki jest stan techniczny zasypanej przed laty Śluzy Cybińskiej i jakiego zakresu robót remontowych wymaga? Jakie będą szacunkowe koszty prac, które pozwolą poprowadzić przez nią ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą bezkolizyjnie tereny nadwarciańskie z Jeziorem Maltańskim? To podstawowe pytania, na które odpowiedzi da ekspertyza wykonana przez podmiot wyłoniony w przetargu rozpisanym właśnie przez spółkę Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Ścieżka pieszo-rowerowa biegnąca śluzą, pod ul. Jana Pawła II, to jeden z kolejnych odcinków Wartostrady. Śluzę, składającą się z dwóch bliźniaczych przepustów, wybudowano w 1845 roku jako element systemu hydrotechnicznego Twierdzy Poznań. Dziś nie jest widoczna z zewnątrz. W latach powojennych, podczas poszerzania ul. Jana Pawła II (dawniej Podwale), przepust północny, którym płynie Cybina, wydłużono żelbetowymi konstrukcjami. Przepust południowy został zaślepiony ścianami z żelbetu.
Aby przekonać się w jakim stanie jest zabytkowy obiekt, który ma zostać bezpiecznie i w sposób zgodny ze standardami włączony w przebieg ścieżki pieszo-rowerowej, niezbędna jest specjalistyczna wizja lokalna.
Śluzę trzeba będzie odkopać i wejść do jej wnętrza, by zinwentaryzować uszkodzenia, ocenić stan techniczny, wykonać dokumentację fotograficzną oraz sformułować wnioski i zalecenia wykonania robót remontowych w tym izolacji zabezpieczającej przed przeciekaniem. Wizja lokalna pozwoli na sporządzenie harmonogramu prac i kosztorysu dla realizacji budowy ścieżki w systemie „projektuj i buduj”. Na wykonanie ekspertyzy zwycięzca przetargu będzie miał 50 dni od podpisania umowy.
Podmioty zainteresowane wykonaniem ekspertyzy swoje oferty mogą składać do 26 września 2018 r.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
CO SIĘ ZNAJDZIE NA TERENIE WOLNYCH TORÓW?
