PRZYGOTOWANIA DO TRANSPORTU MOSTU LECHA
Na początku kwietnia budowa północnej nitki mostu Lecha wkroczy w kolejny etap. Rozpoczną się dostawy i montaż konstrukcji stalowej. Pierwsza dostawa zaplanowana jest na noc z niedzieli na poniedziałek (z 31 marca na 1 kwietnia).
Jako pierwsze zostaną dostarczone segmenty podporowe na wschodnim brzegu Warty. Do transportu użyty będzie specjalistyczny sprzęt do przewozów elementów ponadnormatywnych. W związku przejazdem konstrukcji w nocy z niedzieli na poniedziałek (z 31 marca na 1 kwietnia) oraz z poniedziałku na wtorek (z 1 na 2 kwietnia) wyłącznie w godzinach nocnych (od 21:00 do 5:00) zmianie ulegnie organizacja ruchu na południowej nitce mostu Lecha. Wprowadzony zostanie sterowany ręcznie ruch wahadłowy, po jednym pasie jezdni. Podobne zmiany będą wprowadzane w wybrane ze względu na potrzeby transportowe do 7 maja. Do tego czasu cała konstrukcja stalowa mostu trafi na plac budowy.
Nowa konstrukcja powstaje w wytwórni poza Poznaniem, w której odbywają się także przygotowania do jej montażu. Elementy mają wysokość do 4,5 metra, a ich długość sięga 35 metrów. Największe ważą 45 ton.
Segmenty będą montowane na przygotowanych konstrukcjach wsporczych z wykorzystaniem starych podpór mostu. Do montażu zostanie wykorzystany żuraw o udźwigu 500 ton. Po montażu nastąpi scalenie konstrukcji poprzez spawanie i wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego. Zasadnicze prace związane z montażem konstrukcji stalowej zakończą się do końca czerwca.
Nowa konstrukcja będzie mostem trójprzęsłowym o długości 236 metrów, bez podpór w nurcie rzeki, dysponującym trzema pasami jezdni, ścieżką rowerową oraz pieszą. Do jej budowy zostanie użyte około 7 tys. m3 betonu, a także około 2,5 tys. ton stali.
Most będzie przejezdny na początku 2020 roku.
(źródło: poznan.pl)
Przeczytaj poprzedni artykuł!
MANIFESTACJA POPARCIA DLA MUZUŁMANÓW
