ROZPOCZĘŁA SIĘ BITWA NA KODY
Walka o to, kto stworzy najlepszą aplikację dla absolwentów rozpoczęta. To druga edycja Need App – ważnego wydarzenia w branży mobile. Tym razem polskie firmy programistyczne będą tworzyć aplikacje dla absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Nagrodą dla najlepszego zespołu jest otrzymanie zlecenia na realizację swojego projektu. Konkurs odbędzie się w ramach VII Dni UEP oraz oficjalnego otwarcia nowego budynku poznańskie uczelni. Mowa o Centrum Edukacyjnym Usług Elektronicznych.
To także promowanie nowych technologii
- Sukces pilotażowego wydarzenia skłonił nas do kontynuowania organizacji następnych edycji, które odbywać się będą pod nazwą NeedApp. Ideą tego konkursu jest promowanie nowych technologii jak również niekonwencjonalnych sposobów ich opracowywania. Wykorzystujemy w nich bowiem nasze autorskie połączenie nowoczesnych metodologii pracy nad projektami warsztatów Design Thinking Jam oraz hackathonu, czyli maraton programowania – wyjaśnia Marcin Paradowski, koordynator ECDF mKlaster.
Dzięki zastosowanej kombinacji w zaledwie dwa dni powstają zaawansowane prototypy mobilnych aplikacji. Autorzy najlepszych z nich zostaną nagrodzeni zleceniem na realizację swojego projektu opracowywanego w trakcie wydarzenia. W tym wypadku dla Uniwersytetu Ekonomicznego.
Można porywalizować z najlepszymi krajowymi firmami
Najbliższa edycja odbędzie się w dniach 25-26 lutego. – Konkurs doskonale uzupełnia wydarzenia zaplanowane z okazji VII Dni UEP, które w tym roku obchodzimy pod hasłem: „Propagujmy przyszłość – naszą” i oficjalnego otwarcia budynku Centrum Edukacyjnego Usług Elektronicznych. NeedApp będzie stanowił mocny, praktyczny punkt programu obchodów, a opracowane rozwiązania wesprą nasze działania skierowane do absolwentów. To również jeden z kolejnych kroków, które Uniwersytet Ekonomiczny podjął w kierunku wzmocnienia współpracy nauki z biznesem – tłumaczy Iwona Cieślik, Kierownik Działu Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
- Udział w NeedAppie to świetna okazja na sprawdzenie się w rywalizacji z najlepszymi firmami z całej Polski, poznanie innowacyjnej metodologii Design Thinking, promowanie swojej działalności czy wreszcie zdobycie zlecenia i nawiązanie kontaktów biznesowych – podkreśla Paradowski. – Ponadto w tej odsłonie wydarzenia każdy zespół zostanie uzupełniony o wyjątkowego uczestnika – studenta, który wesprze drużynę swoimi umiejętnościami programistycznymi. Chcemy w ten sposób nadać konkursowi wymiar edukacyjny oraz umożliwić deweloperom poznanie kandydatów na przyszłych pracowników – dodaje.
Dwa etapy
W wydarzeniu mogą uczestniczyć zespoły liczące maksymalnie cztery osoby. Chęć udziału firmy programistyczne mogą zgłaszać za pośrednictwem strony www.needapp.pl/uep . Będąc na tej stronie, można także poczytać o szczegółach dotyczących konkursu oraz warunków i korzyści udziału w nim.
Zaznaczamy, że NeedApp jest konkursem składającym się z dwóch części. Pierwsza z nich – Jam to warsztaty oparte o metodologię Design Thinking. W następnym etapie pomysły przekładane są na język programowania. Maraton kodowania kończy się przedstawieniem prototypów aplikacji i spośród nich jury wybiera najlepszą.
Warto wspomnieć o pierwszej próbie praktycznej koncepcji. Stworzył ją ECDF podczas wydarzenia „ŠKODA App Days”. Tematem przewodnim było wówczas rodzinne podróżowanie samochodem. Zwycięzcą został zespół Whalla Labs’a i ich aplikacja: „Driver” – symulator wirtualnej jazdy pomagający najmłodszym stawiać pierwsze kroki w świecie motoryzacji. Trzy miesiące od wydarzenia aplikacja trafiła do internetowego sklepu Windows Phone. Niedługo potem została wyróżniona Nagrodą Internautów w konkursie Appward 2014.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
AUTOSTOPEM DO BUDAPESZTU
