PROMOCJA MIASTA PRZEZ SPORT (GALĘ)?
Do tej pory niewiele miast w Polsce wykorzystuje sport jako narzędzie promocji i elementu budowania przewagi konkurencyjnej. Tymczasem od jakiegoś czasu obserwuje się coraz szersze spektrum lokowania sportu w swoich strategiach promocji. Pytanie brzmi czy na komercji się nie kończy i czy jest to faktycznie opłacalne.
- Koncepcja wykorzystania sportu w strategii marketingowej miasta polega przede wszystkim na określeniu potrzeb i wymagań rynków docelowych, jak również na dostarczeniu porządnego zadowolenia mieszkańców w sposób bardziej efektywny niż konkurencja – tłumaczy specjalista PR, Rafał Matecki. – Fakt, że Gala KSW odbędzie się w Poznaniu i będzie transmitowana w telewizji Polsat może wpłynąć korzystnie na wizerunek miasta – dodaje.
Dla poznaniaków powodem do dumy może być np. Mańkowski
W podręcznikach dotyczących działań public relations w obszarze sportu można także wyczytać, iż to nie tylko budowanie pozytywnego wizerunku, który sprzyja rozwojowi, ale także budowanie świadomości mieszkańców oraz zwiększenie poczucia zadowolenia, wręcz dumy i tożsamości z miejscem zamieszkania. Tu dodatkowego znaczenia nabiera fakt, iż główny bohater Gali, Borys Mańkowski jest właśnie poznaniakiem.
Należy jednak pamiętać, aby promując się przez sport, nie zapomnieć o promocji sportu. – Krótkowzroczność działań promocyjnych, bazujących na jednorazowym sukcesie, nie przyniesie najważniejszego efektu, jakim jest rozwój sportu – komentuje Matecki. Podobnego zdania jest Mariola Dymarczyk-Kuroczycka, rzecznik prasowy AWF. – My jako uczelnia promujemy aktywność sportową, fizjoterapię, generalnie wszystko, co wpisuje się w temat zdrowego trybu życia. Sporty walki natomiast, biorąc pod uwagę uczelnie, nie leżą w jej dobrym wizerunku. To dyscyplina z pewną dozą brutalności – uważa.
„Dobrze, że w Poznaniu coś się dzieje”
- Promocja sportu: tak, ale w taki sposób, aby go rozpowszechnić, a nie stawiać na jedną dziedzinę. Gala KSW jest natomiast widowiskiem, które ma indywidualnych odbiorców – dodaje Dymarczyk-Kuroczycka. Zawodników MMA nazywa się współczesnymi gladiatorami, oklaskiwanymi przez elity. – To twarda rywalizacja najlepszych. Walki są niewątpliwie emocjonującymi wydarzeniami. Prywatne gale sztuk walki są dziś pewnym novum i z całą pewnością są atrakcyjne wizerunkowo – twierdzi natomiast Piotr, który obejrzy galę w Polsacie.
- Jak ktoś nie jest fanem sportu, albo konkretnie tej dyscypliny, powinien na to spojrzeć z innej perspektywy. To dobrze, że w Poznaniu coś się dzieje. W szczególności, gdy mowa o tak prestiżowym wydarzeniu. To ważne dla ogółu – wyjaśnia chłopak.
Miłośnikom KSW przypominamy, że 21 lutego wieczorem w poznańskiej Arenie odbędzie się Gala KSW 30. Portal miastopoznaj.pl został jedynym oficjalnym lokalnym partnerem.
Walki będzie można również obejrzeć w telewizji Polsat.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
SĄ PIENIĄDZE NA STUDIA ZAGRANICĄ!
