JAK WYGLĄDAŁA SPRZEDAŻ BILETÓW KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W LUTYM 2015?
Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił dane ze sprzedaży biletów za miesiąc luty 2015 roku. I jak piszą: W drugim miesiącu bieżącego roku – mimo ferii zimowych - udało się utrzymać wysoki poziom sprzedaży biletów długookresowych.
W lutym 2015r. klienci Zarządu Transportu Miejskiego nabyli bilety o łącznej wartości 15,6 mln zł (brutto), a największy wpływ na globalną wartość sprzedaż miały bilety długookresowe. Podobnie jak w analogicznym okresie roku ubiegłego sprzedaż w tej grupie ukształtowała się na poziomie około 9 mln zł. Zainteresowanie biletami długookresowymi zostało utrzymane mimo ferii zimowych, które z pewnością miały wpływ na obniżenie popytu na ten rodzaj biletów – pisze ZTM. A jak wygląda zestawienie szczegółowe?
Na podobnym poziomie utrzymała się wartość doładowań tPortmonetki. W stosunku do lutego wzrosła o ok. 4 tys, przy jednoczesnym niewielkim spadku wartości.
Jak podaje dalej ZTM - Analizując grupę biletów jednorazowych rysuje się wyraźny trend. Rośnie grupa pasażerów rezygnujących z tradycyjnych biletów papierowych na rzecz coraz bardziej popularnej tPortmonetki na karcie PEKA. Wartość jej doładowań wyniosła w lutym blisko 2,5 mln zł, a wartość wykorzystania funduszy w transporcie publicznym wyniosła ponad 2 mln zł. Wiele osób zdecydowało się doładować kartę PEKA na czas zdecydowanie dłuższy niż 30 dni. Szczególnie pozytywnie w tym zakresie wypadły bilety o okresie obowiązywania od 31 do 90 dni – sprzedaż wyniosła tu 711,3 tys. zł, a także od 121 do 150 dni (906,8 tys. zł). Odnotowaliśmy wysoki popyt wśród przedsiębiorców na bilet typu PEKA FIRMA – w lutym 2015 sprzedaż w tym segmencie osiągnęła łącznie aż 103,9 tys. zł.
A jak kształtuje się całościowa sprzedaż biletów w miesiącu lutym na tle poprzednich miesięcy? Jest na bardzo podobnym poziomie jak w poprzednim miesiącu.
Z czego może wynikać ta stabilizacja w sprzedaży? Arkadiusz Borkowski ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania - Mamy większą kampanię promującą kartę PEKA za sobą. Brakuje też jakiś zakończonych remontów, które mogłyby nagle zachęcić ludzi do większego korzystania z komunikacji miejskiej. Nie ma więc jakiegoś powodu, który spowodowałby, że ludzie w większej ilości czy częściej zaczną korzystać z trasnportu publicznego.
Dane podane za ZTM Poznań.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
MOTORNICZY MUSI PRZECHODZIĆ TESTY PSYCHOLOGICZNE
