GDZIE POWSTANĄ NOWE STACJE ROWERU MIEJSKIEGO?
Trwają konsultacje społeczne, które mają odpowiedzieć na pytanie, w jakich lokalizacjach zostaną zamontowane nowe stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego. Każdy może zagłosować na maksymalnie trzy takie miejsca spośród podanych 31. Dodatkowo uczestnicy mogą wskazać 2 lokalizacje spoza listy. Do głosowania zaprasza Zarząd Transportu Miejskiego.
Aktywne w tym wszystkim wydają się rady osiedla, które chciałyby aby takie stacje powstały na ich obszarze. - Wnosiliśmy o to już w roku ubiegłym. Na początek myślimy o dwóch takich miejscach, to pętla autobusowa przy ul. Biskupińskiej i druga przy rondzie Puszkina - dowiadujemy się od Arlety Matuszewskiej, przewodniczącej rady osiedla Strzeszyn. - Ciągle mamy słabe połączenie ze Starym Strzeszynem, a postawienie stacji, pozwoliłoby na szybsze pokonanie tego odcinka - uzupełnia. - Chcielibyśmy, aby ułatwiło to dostęp do komunikacji zbiorowej - podkreśla Matuszewska.
Większa mobilność
- Oczywiście, że także o tym myślimy. Jednym z miejsc, które proponujemy jest przystanek przy Folwarcznej albo przy Szpitalu Miejskim, który znajduje się na terenie naszego osiedla - wymienia Krzysztof Bartosiak, przewodniczący rady osiedla Antoninek - Zieliniec - Kobylepole. Aktywni w działaniu są również radni osiedla Naramowice. - Rozmawialiśmy o tym jeszcze przed ogłoszeniem konsultacji - wskazuje Michał Kucharski i wymienia lokalizacje preferowane. - Na Wilczaku, przy Dworcu Kolejowym Garbary, przy ul. Murawy, konkretnie przy pawilonie handlowym, który się tam znajduje. Przy skrzyżowaniu Łużyska - Naramowicka - słyszymy.
Michał Kosicki, radny gorąco zachęca do głosowania na stacje na Grunwaldzie. - Ta część miasta jest bardzo ubogo skomunikowana i system rowerów miejskich mógłby znacznie ułatwić naszą mobilność. Rekomenduję oddanie głosu na stacje: os. Kopernika, Góczynie i Grunwaldzkiej/Grochowskiej - przekonuje. - Dodatkowo istnieje możliwość dodania w ankiecie kolejnych lokalizacji realizowanych w przyszłości. Moim zdaniem powinny być to stacje, które byłyby odzwierciedleniem planowanej od lat trasy tramwajowem wzdłuż ulicy Grochowskiej: Grochowska/Arciszewskiego, Grochowska/Promienista, Grochowska/Grunwaldzka, Grochowska/Marcielińska, Grochowska/Bukowska. Taki układ połączy Grunwald z Ogrodami i dalej z centrum - można przeczytać na Facebooku osiedla Grunwald Północ.
Do głosowania zachęca również Rada Osiedla Sołacz, proponując stojaki miejskiego roweru vis a vis restauracji Milano przy skrzyżowaniu al. Wielkopolskiej i ul. Nad Wierzbakiem. - Dzięki tej lokalizacji będziecie mogli odwiedzać zabytkowy park Sołacki oraz najbliższą okolicę, nie martwiąc się o miejsca parkingowe dla waszych aut - przekonują radni.
Skupienie na punktach węzłowych
- System roweru miejskiego, aby być atrakcyjną alternatywą, częścią interooperatywnego systemu transportowego, musi rozrastać się segmentami poprzez dodawanie następnych stacji, które u celu podróży nie będą oddalone od siebie o więcej niż 500- 800 m i skupione na punktach węzłowych - uważa Włodzimierz Nowak z My Poznaniacy. Jak tłumaczy, ze względu na maksymalizację efektywności wobec różnych grup docelowych, stawiałby na powstanie stacji w następujących punktach: Głogowska;/Hetmańska, Grunwaldzka/Grochowska, Uniwersytet Przyrodniczy, Libelta, Garbary Dworzec, Rondo Solidarności, Podgórna/ Zielona ( choć tu, jak podkreśla Nowak, postawiłby stację przy samych Garbarach na placu Bernardyńskim), Piotrowo, Osiedle Piastowskie, Traugutta.
- Najlepiej zrobiła to Warszawa. Jeden produkt dla wielu grup - zauważa Włodzimierz Nowak. Tam do dyspozycji mieszkańców jest 200 stacji z prawie trzema tysiącami rowerów. Ponadto Konstanciński Rower Miejski i Grodziski Rower Miejski jest kompatybilny z Systemem Warszawskim.
Przypomnijmy, że od 20 kwietnia br. użytkownicy w Poznaniu mają do dyspozycji 16 stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego. System cieszy się ogromną popularnością od pierwszego dnia. Tylko w okresie od dnia uruchomienia do 30 kwietnia do PRM przystąpiło 957 nowych użytkowników.
Konsultacje potrwają do 31 maja 2015 roku, do północy. Wybrane lokalizacje zostaną przekazane do realizacji operatorowi systemu - firmie Nextbike Polska. Na podstawie oddanych głosów powstanie 13 nowych stacji, oprócz tego jedna powstanie na Dworcu Sobieskiego.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
SPOWIEDŹ NAUCZYCIELA XXI WIEKU
