POZNAŃ W NATIONAL GEOGRAPHIC TRAVELER
Artykuł na temat naszego miasta ma się ukazać w ciągu najbliższych miesięcy. I nie jest to pierwsza publikacja tego typu. Sylwetka Poznania w jednym z najpopularniejszych magazynów podróżniczych ukazywała się już wcześniej kilkukrotnie. O walorach kulturalno - krajobrazowych stolicy Wielkopolski w ubiegłym miesiącu pisał również niemiecki „Stern”.
- Nie jest jeszcze pewne czy publikacja ukaże się w sierpniu czy we wrześniu, na pewno w najbliższym czasie - zapewnia Wojciech Mania z Poznańskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Artykuł w tygodniku „Stern” jest rezultatem współpracy z blogerami i dziennikarzami - podróżnikami w ramach „Podróży Studyjnych”. Blogerzy i dziennikarze zwiedzają miasta lub ciekawe turystycznie miejsca i przekazują swoje wrażenia w różnych formach, czy artykułu na blogu czy na łamach gazety - Powstające w ten sposób artykuły i wpisy są jedną z lepszych i efektywniejszych form promocji turystycznej - przekonuje Wojciech Mania z PLOT-u. Efekty podróży studyjnych można śledzić na bieżąco na stronie http://poznan.travel/pl/r/plot/efekty-podrozy-studyjnych.
Cudze chwalicie, swego nie znacie
Nie jest tajemnicą, że dobra reklama to połowa sukcesu. I właściwie każdy produkt można obecnie reklamować. Idąc tym tokiem myślenia, miasta sięgają po coraz ciekawsze formy promocji.
W ostatni weekend na Starym Rynku swoje atuty prezentował Gdańsk. Na stoisku można było dowiedzieć się o miejskich atrakcjach, wygrać rejs do Szwecji oraz pamiątki z Trójmiasta. Poznań był kolejnym miastem, do którego zawitała gdańska akcja. Wcześniej miasto promowało się w Chorzowie, Bydgoszczy i Toruniu – Nasze stoisko w Poznaniu cieszyło się sporym zainteresowaniem. Odwiedzający nas brali udział w konkursach, robili sobie zdjęcia w naszej fotobudce, pytali o Jarmark Dominikański i inne atrakcje. Uważam, ze Gdańsk, choć rozpoznawalny nie tylko w Polsce, zyskuje na takiej promocji. Mimo że turyści znają miejsca charakterystyczne dla tego miasta, w trakcie takich spotkań maja szansę usłyszeć o nowo powstałych atrakcjach Gdańska. Zdarzało się nam słyszeć od osób mieszkających wcale nie tak daleko od Gdańska, że jeżdżą do Grecji, Hiszpanii, a w Trójmiasta nigdy nie odwiedzili, lub byli tam 20 lat temu. I dziwią się, że tyle się tam zmieniło – mówi Katarzyna Obiegło z Gdańskiej Organizacji Turystycznej /gdansk4u.pl
Poznań stawia na rozwiązania długofalowe
Poznań obecnie nie prowadzi takich akcji jak Gdańsk. Jednak, jak zapewnia Wojciech Mania, Poznań niejednokrotnie promował się w Polsce i zagranicą - Przykładem mogą choćby być akcje promocyjne związane z Imieninami Ulicy Święty Marcin prowadzone w ciągu ostatnich lat. Jednym z ciekawszych działań były billboardy pachnące rogalami świętomarcińskimi, rozstawione w największych miastach Polski – przekonuje Wojciech Mania.
Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna z informacjami o naszych atrakcjach i wydarzeniach stara się dotrzeć do jak najszerszego grona turystów za pomocą portalu turystycznego www.poznan.travel i komunikatów prasowych. Te, o których można śmiało powiedzieć, że już są kojarzone z naszym miastem to festiwale: Malta Festival Poznań, Ethno Port, Animator czy Festiwal Rzeźby Lodowej. To także takie wydarzenia, jak Dni Twierdzy Poznań, czy akcja "Poznań za pół ceny". To właśnie z Poznania trafiła do innych miast - Staramy się promować miasto w Polsce i zagranicą, lecz nie zaniedbujemy rynku regionalnego. Przy współpracy z Puszczą Zielonką organizujemy wyjazdy do kościołów położonych w okolicach Puszczy. Cieszą się one ogromnym zainteresowaniem, bilety rozchodzą się na pniu – podkreśla Wojciech Mania.
Pod koniec miesiąca mają ruszyć prace nad Strategią Promocji Marki Poznań. Koncepcja ma być dokładnie przeanalizowana i poddana konsultacjom społecznym. Urzędnicy również chcą się skupić na działaniu długofalowym. I tak jak zwykle przykład idzie z góry, w tym przypadku warto, aby poszedł „ z dołu”.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
OBÓZ TYTANÓW
