PRZYWRÓĆMY BEZPIECZEŃSTWO DZIECIOM IDĄCYM DO SZKOŁY I PRZEDSZKOLA!
Pół miliona złotych, tyle potrzebuje Włodzimierz Nowak aby w ramach budżetu obywatelskiego 2016 na Grunwaldzie i Łazarzu powstały wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, progi wyspowe pod rozstaw kół autobusów, zwężone przejścia dla pieszych oraz azyle na przejściach.
Kierowcy kontra piesi
- Jak tak dalej będziemy wszystko zwalniać, blokować i niepotrzebnie zagradzać, to lepiej od razu zakażmy jazdy samochodem po mieście, bo to się robi bez sensu – stwierdza pan Michał, poznański taksówkarz.
Gdyby projekt „Grunwaldzka bezpieczna droga do szkoły i przedszkola” wszedł w życie, ruch na takich ulicach jak Wyspiańskiego, Swobada, Marcelińska czy Szamotulska całkowicie uległby zmianie. W projekcie przewidzianych jest 5 zupełnie nowych przejść dla pieszych, 5 wyniesionych przejść, 25 progów zwalniających, 26 par progów wyspowych pod rozstaw kół autobusów, 54 zwężone przejścia lub azyle na przejściach.
- Mnie się ten pomysł podoba. Codziennie odprowadzam starszego syna do szkoły. Bałabym się go puścić samego, bo widzę jak ludzie jeżdżą, w ogóle nie patrzą czy ktoś wchodzi na przejście, czy nie – przekonuje pani Weronika mama 8 letniego Krzysia, mieszkanka Łazarza.
Bezpieczne dzieci
„Bezpieczna grunwaldzka droga do szkoły i przedszkola to projekt mający na celu przywrócić poczucie bezpieczeństwa opiekunów dzieci uczęszczających do przedszkoli i szkół w poruszaniu się w przestrzeni swojej okolicy. Ulice przecinające główne ciągi ruchu pieszego do szkół i przedszkoli stały się zbyt niebezpieczne w odczuciu wielkiej grupy mieszkańców nie tylko dla samodzielnego poruszania się uczniów, ale i dla dorosłych. Dlatego uspokojenie ruchu na lokalnych i zbiorczych ulicach, którymi prowadzą drogi do szkół i przedszkoli, jest kluczowym zadaniem dla lokalnych społeczności.” - czytamy w opisie projektu.
- Zabiegam o uspokojenie ruchu na moim osiedlu, Grunwaldzie Południe, od wielu lat. Przeniosłem ten projekt z mojego osiedla na tereny całego Grunwaldu i Łazarza. Będąc ojcem dwóch synów, którzy chodzą odpowiednio do drugiej i piątej klasy Szkoły Podstawowej numer 90, widzę ich rówieśników dowożonych przez rodziców. Rodzice po prostu boją się samodzielnie puszczać dzieci do szkół. Rozumiem obawy, bo również mieszkam przy jednej z lokalnych ulic wykorzystywanej do tranzytu. Chciałbym by w Poznaniu stało się normą, że dzielnice nie służą do przejeżdżania samochodami. Ulice oprócz funkcji transportowej powinna pełnić również funkcję społeczną. Ulica to miejsce gdzie każdy z nas spędza kawałek swojego życia a nie tylko wchodzi i wychodzi z domu - komentuje Włodzimierz Nowak autor projektu „Grunwaldzka bezpieczna droga do szkoły i przedszkola”.
Szczegóły projektu oraz głos na jego realizacje można oddać wchodząc w ten link:
https://budzet.um.poznan.pl/i/pbo-2016/proposal/522-Bezpieczna_grunwaldzka_droga_do_szko%C5%82y_i
Przeczytaj poprzedni artykuł!
CO DALEJ Z LOSAMI SCHRONISKA DLA ZWIERZĄT NA KOBYLIMPOLU?
