"POZNAŃ PRZYCIĄGA". CZY PRZYBĘDZIE NAM STUDENTÓW?
Poznań będzie zachęcał maturzystów z różnych stron Polski do studiowania na poznańskich uczelniach. W ramach programu „Akademicki i naukowy Poznań” przedstawiciele miasta odwiedzą 50 szkół ponadgimnazjalnych i spotkają się z kilkoma tysiącami uczniów.
- Cieszę się, że tak wielu ciekawych, ambitnych i przedsiębiorczych absolwentów poznańskich uczelni wspiera naszą akcję – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Oni najlepiej na swoim przykładzie udowadniają, że w Poznaniu można realizować swoje pasje, ambicje naukowe i zawodowe. Nasze miasto ma im wiele do zaoferowania – dodaje.
Kto więc będzie "ambasadorem" Poznania?
- Maciej Blatkiewicz – blog „Wygrywam z Anoreksją”,
- Kamil Biegański – mome.pl,
- Agnieszka Thomson – biotechnolog (UAM) i Erik Witsoe – fotograf,
- Paulina Łoś – Klekko,
- Daga Gregorowicz – zespół Dagadana,
Marta Wiznerowicz – Place for dress,
- Jakub Sobczak – PolakPotrafi.pl,
- Tomasz Jabłoński – qpony.pl
Michał Gramacki – Poznań Film Commission,
- Krzysztof Ratajczyk – Light4website,
- Gosia Kuzdra – Kino Muza,
- Przemysław Dzięgiel – Radio Afera,
- Agnieszka Rojewska – Brisman,
- Magdalena Przybył – Polska Akademia Nauk,
- PUT Motorsport – Koło naukowe Politechniki Poznańskiej
- Zadbaliśmy o to, by formuła spotkań w szkołach była ciekawa i dynamiczna – mówi Anna Wawdysz, zastępca Dyrektora Wydziału Rozwoju Miasta UMP. – Jestem przekonana, że taka wizyta w szkole, wzmocniona kampanią w mediach społecznościowych, zachęci maturzystów do bardziej szczegółowego zapoznania się z akademicką ofertą naszego miasta – dodaje.
Wizyty w szkołach potrwają do połowy listopada. W trakcie spotkań uczniowie zostaną poproszeni o wypełnienie ankiety dotyczącej ich preferencji studiowania i wezmą udział w konkursie „Weekend w Poznaniu”. Nagrodę stanowić będą wycieczki do stolicy Wielkopolski. Dziesięciu laureatów wraz z osobą towarzyszącą odwiedzi Poznań w grudniu. Co ich czeka? Szczegółowy program weekendu jest na razie owiany tajemnicą. Na pewno czeka ich mnóstwo atrakcji, dzięki którym będą mieli okazję poznać m.in. ofertę rekreacyjną i kulturalną Poznania.
– Będziemy też wskazywać na niewątpliwe atuty Poznania takie jak najniższa stopa bezrobocia w Polsce, możliwości zatrudnienia w dużych międzynarodowych firmach, które mają siedzibę w naszym mieście, a także doskonałe warunki do rozwijania innowacyjnych biznesów. Poznań to przecież miasto startupów – dodaje Anna Wawdysz.
Kampania promocyjna „Poznań przyciąga” realizowana jest też w mediach społecznościowych, głównie na Facebook’u i w serwisie You Tube, a dodatkowo także na SnapChacie i Instagramie.
- Pamiętajmy, że Miasto wspiera uczelnie na każdym etapie kontaktu ze studentem – zauważa Mariusz Wiśniewski. – Poza przyciąganiem studentów poprzez kampanie promocyjne i udział w targach edukacyjnych, oferuje im też różnego rodzaju stypendia, konkursy i staże zawodowe, wspiera w rozwijaniu przedsiębiorczości, a nawet pomaga w zdobyciu mieszkania, poprzez program „Mieszkanie dla absolwenta".
Przeczytaj poprzedni artykuł!
PAŹDZIERNIK W POZNANIU (11.10 - 13.10)
