PASAŻEROWIE PKP MOGĄ JUŻ SKORZYSTAĆ Z INFORMACJI KOLEJOWEJ. M. BEIM: „ZANIECHANIE TEJ FUNKCJI BYŁO BŁĘDEM”
Od końca grudnia ubiegłego roku, pasażerowie dworca PKP Poznań Główny mogą korzystać z informacji kolejowej. Dotychczasowy punkt InfoDworzec, gdzie informowano przede wszystkim o funkcjonowaniu usług na dworcu, został przekształcony w informację kolejową. Zmiana odbyła się z inicjatywy PKP S.A., przy współpracy z przewoźnikami korzystającymi z dworca: Kolejami Wielkopolskimi, Przewozami Regionalnymi oraz PKP Intercity.
Przekształcenie poznańskiego InfoDworca w informację kolejową jest projektem pilotażowym. W przyszłości wszystkie InfoDworce mają pełnić tę funkcję. - Trzeba pamiętać, że informacja o rozkładzie jazdy, alternatywnych połączeniach jest dziś jednym z najczęstszych problemów, z którymi podróżni udają się do punktów InfoDworzec. Zaniechanie tej funkcji i przekształcenie punktów InfoDworzec na wzór informacji w centrach handlowych było błędem – przyznaje dr Michał Beim, członek zarządu PKP S.A.
Jak podkreśla prezes Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz, Koleje Wlkp. od wielu lat postulowały o przywrócenie informacji na głównych dworcach. - Współpracą przy tym projekcie pokazujemy, że kolej mimo iż jest tworzona przez wielu przewoźników, stanowi jeden spójny system, w którym najważniejszy jest pasażer – mówi. Nie oznacza to jednak, że podróżni nie będą mogli uzyskać informacji o obiektach handlowych na dworcu czy o transporcie miejskim.
Model punktów informacji pasażerskiej
Pod koniec stycznia PKP S.A. Planuje zorganizować spotkanie z przewoźnikami pasażerskimi, którzy działają w Polsce. - Zależy nam, aby wspólnie wypracować model punktów informacji pasażerskiej. Chcemy stworzyć standardy małej architektury, form komunikacji z pasażerami, a także zasad postępowania w sytuacji opóźnień czy innych zakłóceń w ruchu pociągów – zaznacza dr Beim. - Doświadczenia państw Europy Zachodniej pokazują, że informacja kolejowa jest jednym z najważniejszych punktów na dworcach, a szczególny nacisk kładziony jest na dostępność do informacji osób niepełnosprawnych – dodaje.
W projekcie informacji kolejowej zostanie wykorzystane m.in. doświadczenie zdobyte z programem Migam. PKP S.A. Odwoływać się będzie również do najlepszych praktyk zagranicznych, a rozwiązania związane z dostępem osób niepełnosprawnych do informacji będą konsultowane z organizacjami społecznymi.
Poznański punkt informacji kolejowej znajduje się w Nowym Dworcu Kolejowym (naprzeciw kas).Dostępny dla pasażerów jest we wszystkie dni tygodnia od 7.00 – 21.00.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA: TO OD MIESZKAŃCÓW W NAJWIĘKSZYM STOPNIU ZALEŻY TO, JAKIM POWIETRZEM ODDYCHAJĄ
