NESTKA, NARTA CZY NARAMKA?
Członkowie Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania przekonują, że nieprzerwanie wierzą w słuszność powstania tramwaju na Naramowice. Na ich stronie można spośród propozycji wybrać imię dla nowej linii. Rozmawialiśmy o tym z Pawłem Sową, prezesem Stowarzyszenia.
Anna Kowalewska: Na stronie Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania można oddać głos na najciekawszą nazwę dla tramwaju na Naramowice. Czy jest to jedna z walk o jego budowę?
Paweł Sowa: Tak, chcemy wyłonić nazwę dla tramwaju. Nasz pogląd dotyczący słuszności jego powstania się nie zmienia. Uważamy, że tramwaj jest najlepszym rozwiązaniem. Tak wynika m.in. z analizy przeprowadzonej w 2005 roku. Powinno realizować się przede wszystkim politykę miasta i politykę transportową uchwaloną kilkanaście lat temu przez w studium
Skąd pochodzą pomysły?
Ludzie pisali swoje propozycje, a Tramwaj na swoim profilu na Facebooku wybrał spośród nich dziesięć. Obecnie najwięcej głosów ma nazwa Naramka. Ale wśród popularnych propozycji znajduje się też między innymi BANAN od Bana na Naramowice.
Inspirację czerpaliście z PESTKI, która trwale zapisała się w świadomości poznaniaków?
Poznański Szybki Tramwaj ma swoją nazwę, ten na Naramowice też może mieć. Nie będzie to taka sama trasa jak PESTKI z przyczyn technicznych. Bardziej przybliżona jak ta na Junikowo, gdzie są wydzielone tory, połączenie się z całą siecią, dostęp do sprawnej komunikacji. W przypadku Naramowic trasę można byłoby przedłużyć np. na Różany Potok. Władze Miasta lekkomyślnie niszczą takie sensowne rozwiązania. Ograniczają. To jest nieodpowiedzialne.
Głos można oddać do niedzieli 23 listopada włącznie. I co dalej, gdy już nazwa zostanie wybrana?
Nazwa ma pomóc nam we wszelkich dalszych staraniach o ten tramwaj. Polecam w szczególności tzw. Białą Księgę na Naramowice dokumentującą historię nie-budowy tramwaju. (www.idp.org.pl/biala-ksiega-tramwaju-na-naramowice) Wykonaliśmy analizę wysokości wiaduktu kolejowego na Garbarach. Udowodniliśmy, że technicznie jest możliwe powstanie tam trasy. Wielkim plusem jest powstanie węzła przesiadkowego tramwaj-kolej.
Przeczytaj poprzedni artykuł!
CYRYL POZNAŃSKI CZYLI ZDJĘCIA, HISTORIE, PREZYDENT I KAWIARNIA
