NOWA KŁADKA PRZEZ WARTĘ. POZNALIŚMY ZWYCIĘSKI PROJEKT.
Ogłoszono wyniki konkursu na wykonanie koncepcji architektonicznej kładki Berdychowskiej nad Wartą i Cybiną, która ma połączyć Chwaliszewo, Ostrów Tumski i Berdychowo. Wygrała praca kryjąca się pod numerem 622435, którą stworzył zespół autorski pod przewodnictwem ARPA Architektoniczna Pracownia Jerzego Gurawskiego, w skład którego weszły również: SKI Studio Błażej Szurkowski, MS86A Maciej Sokolnicki Architekt oraz Adam Turczyn.
- Stary Rynek i Malta są ikonami Poznania. Myśląc o przyszłości musimy stwarzać warunki, by turyści i mieszkańcy mogli się łatwo i szybko, zarówno pieszo jak i rowerem, przemieścić z jednego miejsca do drugiego. Mam nadzieję, że zwycięski projekt spotka się z aprobatą nie tylko komisji konkursowej, ale przede wszystkim mieszkańców Poznania - mówił Jacek Jaśkowiak, Prezydent Miasta Poznania.
Obiekt stanowić będzie połączenie komunikacyjne rejonu Kampusu Politechniki Poznańskiej, czyli tzw. Berdychowa, z południową częścią Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią Poznania w rejonie Chwaliszewa. Ułatwi też przedostanie się z okolic Malty na Stary Rynek.
- Na ten projekt należ patrzeć z punktu widzenia całościowych działań miasta w zakresie powrotu nad rzekę. Chcemy, żeby Poznań, jego mieszkańcy, ale również turyści, mieli poczucie, że Warta nie jest ciałem obcym. To jest część naszego miasta, przy którym Poznań się budował i rozwijał. Mam nadzieję, że kładka będzie również jednym z takich ciał - stwierdził Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta.
Na powstaniu kładki skorzystają zarówno piesi, jak i rowerzyści, dla których ta przeprawa będzie uzupełnieniem infrastruktury rowerowej po obu stronach Warty.
Kładka Berdychowska wpisuje się w strategię na rzecz Warty, która przewiduje powstawanie kładek, dzięki którym nadwarciańskie tereny będą aktywizowane. Już teraz, dzięki powstawaniu kolejnych odcinków Wartostrady, mieszkańcy Poznania przychodzą nad rzekę i spędzają tam wolny czas. Budowa tej kładki jeszcze bardziej uatrakcyjni tereny nad Wartą.
W drugiej połowie 2019 roku powinny ruszyć prace budowlane, a dwa lata później kładka ma zostać oddana do użytku.