MNIEJ REKLAM I BARDZIEJ SPÓJNE BANERY REKLAMOWE?
Zespół konsultacyjny Parku Kulturowego odwiedził ponad 500 przedsiębiorców. Każdy z nich otrzymał komplet materiałów informacyjnych i wsparcie techniczne, które pozwoli szybciej i prościej uporządkować reklamy i witryny. Wszystko po to, by przestrzeń publiczna poznańskiego Starego Miasta była czytelna i estetyczna.
Spotkania z przedsiębiorcami na Starym Mieście są częścią kampanii informacyjnej, którą przygotowała Miejska Konserwator Zabytków we współpracy z partnerami zewnętrznymi (Studio YOS i Studio Bękarty). Jej głównym celem było podwyższenie świadomości oraz współodpowiedzialności za publiczną przestrzeń Parku Kulturowego.
- Zależało nam na dotarciu do grupy odbiorców zainteresowanych uniwersalnym dobrem, jakim jest historyczny obszar Poznania - mówi Joanna Bielawska-Pałczyńska, Miejska Konserwator Zabytków. Tylko wspólna troska o tą wyjątkową przestrzeń jest w stanie skutecznie ją chronić.
W kampanii, oprócz działań promocyjnych, położono nacisk na edukację dotyczącą zarówno treści uchwały o Parku Kulturowym, jak i wartości historycznych, architektonicznych, urbanistycznych i kulturowych Starego Miasta. W uporządkowaniu przestrzeni miejskiej ma pomóc jej ochrona - czyli między innymi ograniczenie niekorzystnego wpływu urządzeń reklamowych, szyldów, tablic i banerów.
Podczas indywidualnych spotkań z przedsiębiorcami zostały wręczone specjalnie zaprojektowane pakiety informacyjne. W ich skład wchodziły m.in. broszury w przystępny sposób objaśniające zapisy uchwały, materiały ułatwiające postępowania administracyjne oraz druki wniosków, jakie należy złożyć, by legalnie zamontować szyld na budynku. Zespół konsultacyjny oferował pomoc w zakresie zmian w wizerunku zewnętrznym firm poprzez przygotowanie wizualizacji witryn zgodnych z zapisami uchwały.
Więcej na poznan.pl